Gå til innhold

Har endelig fått i TrueTrac, men det er noen ulyder. Noen som har en ide?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en brukt aksling med uvisst km stand. Den prøvde jeg ikke før jeg satte i sperra.

Jeg kjøpte nye lager til diffen, fikk en som har montert de før til å montere. Det ble alt for mye forrspenn med de shimsa som stod der fra før, så det ble brukt et litt tynnere på den sida som den lå for mye mot.

Da ble det OK klaring mellom pinjong og kronhjul. Du kan høre klaringen når du snur på pinjongen, men det er veldig lite.

Han skjekka en 9" Ford aksling, den hadde ikke noe mer klaring den heller.

Det er slark i venstre hjullager på akslingen. Det er byttet olje en gang siden montering. Først en Castrol SAF-XO 75w90, nå en Mobil1 630pluss BMW sertifisert til Getrag kasse.

Saken er: Når jeg kjører med belastning på bilen, samme hva gir, så er det ingen ulyder. Men viss jeg girer ned for å kjøre inn i kryss eller bare setter den i fri og siger så er det nett så en slaks skrapelyd som kommer bakfra. Hva kan dette være??

Mellomakslingen er ikke finbalansert, men den brukte jeg med den gamle akslingen og, da var det ikke noe ulyd..

Håper noen har noen tips!

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er: Når jeg kjører med belastning på bilen, samme hva gir, så er det ingen ulyder. Men viss jeg girer ned for å kjøre inn i kryss eller bare setter den i fri og siger så er det nett så en slaks skrapelyd som kommer bakfra. Hva kan dette være??

Mellomakslingen er ikke finbalansert, men den brukte jeg med den gamle akslingen og, da var det ikke noe ulyd..

Håper noen har noen tips!

Takker for svar.

sån er det på bilen min og, kommer det en sån brrrrrrrrrrrrrrr lyd? lyden er ikkje under pådrag, er sikkert ikkje heilt riktig mellom pinjong og kron hjul.

eg bytta diffen min, eg knuste min... :)

1987" Volvo 740 turbo

1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo

Bil tråden....

Mob: 93262854..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du mener med skraping (eller en slaks "hvining"), er vell av at det er en drevsperre du har, og det er rettskårne drev i den, så jeg tror den lyden du hører er lyden av de dreva! :) Sålenge det er kun sånn lyd når du "slipper" gassen! (har du noen gang kjørt Derbi moped (Gen.1 motor) så vet du hva jeg mener, der hører du den lyden jeg tror du mener ganske godt), hu hører også tilnermet lyd, men mye sterkere på div. rally/rallycross biler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei drevsperre ja, og det er ikke rettskorne drev i den.

Der er en sånn skrapelyd ja, nett så noe som gnager.. Vi skjekket ikke med blåfarge når vi monterte.

Det er jo en mulighet for at den lille klaringen som er der forsvinner når jeg får varme i bakakslingen og dette utvider seg. Men, han som monterte det skal ta en kikk på det når jeg kommer hjem fra jobb. Nå skal Volvo240 T4r ut å kjøre bilen og skjekke om denne klaringen forsvinner når den blir varm.

Men er det nødvending å kontrollere med blåfarge??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnosing Noise

Whirring noise only while decelerating at any or all speeds is most likely caused by bad pinion bearings or loose pinion bearing preload, and almost never by bad ring and pinion gears.

Dette hørtes litt ut som slik min låter...

Jeg har ikke kjørt med akslingen før jeg satte i sperra, så jeg vet ikke om den kom med sperra eller om den var slitt fra før...

Er det bare ett lager på pinjongen?? Må den shimses på nytt viss jeg bytter lager der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider