killerFly Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Skulle kansje ha annskaffet meg en maske i forbinnelse med lakering ute og i lukket rom... Men hva anbefales?? Dere har vel litt erfaring med sånnt? Siter Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her.. Proskjektsiden og oversikt over bilene.. http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Både 3M og Sata leverer friskluftsmasker, er bare å høre innom din lokale lakkleverandør Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilk Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Kjøp deg en 3M 09642 maske, koster ca. 209,- + mva. God maske til proff og hobbybruk. Tar både støv og gasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killerFly Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Oki, dere har ikke noen web linker til noen av maskene?? :) Siter Litt for mange biler.. Til å ramse di opp her.. Proskjektsiden og oversikt over bilene.. http://killerfly.piczo.com/?g=1840322&cr=6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardcore86 Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 her er en link til 3m maska jeg bruker.. veldig fornøyd http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/no_NO/OccupationalSafety/Home/Products_and_Services/Online_Product_Catalogue/?PC_7_0_9I1_nid=GSJZDZZD4DbeBXG281LQ4Dgl Siter Oldsmobile cutlass volvo 850 2,5 Opel combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Ser ok ut den masken der, men det er jo kun til bruk ved sprøyting av 1K produkter, er kun friskluftsmaske som er godkjent og holder for prøyting av 2K produkter, en slik vanlig filtermaske tar ikke isocyanatene som er i herderen til lakken, og jobber du som billakkerer så er det faktisk ulovligt å ikke bruke friskluftsmaske ved sprøyting av 2K produkter Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilk Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Der tar du feil bosscat. Disse maskene er faktisk godkjent til å sprøyte 2K produkter, men bare i en begrenset periode. (2-3 uker) Maskene må lagres lufttett og tørt. Dessuten er det ikke bare isocyanater masken må filterere, også Peroxsid som finnes i herdere krever tilluftsmasker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Er meget muligt det Melbye, men i følge den info jeg har fra Spies Hecker, så er det bare friskluftsmaske som er lovlig ved sprøyting av 2K produkter, og jeg mener å huske at dei henviste til en lov paragraf i sine papirer, men det må jeg sjekke nærmere når jeg kommer på jobb igjen Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilk Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Jeg er også bruker av DPC (Spies H., Standox, DuPont)sine produkter, og vet hvilket skriv du sikter til. Jeg er med i prøvenemda for lærlinger her hvor jeg bor og vi har hittil ikke strøket noen for bruk av vanlig kullfibermaske ved lakkering, forutsatt at masken er ny. MEN, det er ingen tvil om det er lurest / best å bruke skikkelige tilluftsmasker ved lakkering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo stine Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Kjøp deg en 3M 09642 maske, koster ca. 209,- + mva.God maske til proff og hobbybruk. Tar både støv og gasser. den funker bra til støv og div smålakkering, men den bør ikke brukes til lakkering over tid, og rom uten ventilasjon. dessuten varer de ikke så lenge. det er anbefalt, av ALLE proffer med respekt for helsa si, at du bruker friskluftmaske. vi bruker våre 3M masker hver dag i to uker til vasking før lakkering, sliping ol., så må de byttes ut.. så om du allerede har kompressor lønner det seg i det lange løpet både i penger og helse, med friskluftsmaske :) Siter - volvo 240, 88 mod. er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Veldig gode å ha på de 3M-maskene. Men det står vel i filterguiden deres at kun trykkluftsbasert åndedrettsvern anbefales mot isocyanatene... http://multimedia.mmm.com/mws/mediawebserver.dyn?6666660Zjcf6lVs6EVs66S7OoCOrrrrQ- Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilk Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Veldig gode å ha på de 3M-maskene. Men det står vel i filterguiden deres at kun trykkluftsbasert åndedrettsvern anbefales mot isocyanatene...http://multimedia.mmm.com/mws/mediawebserver.dyn?6666660Zjcf6lVs6EVs66S7OoCOrrrrQ- Klart det står det - en filtermaske koster 209,- + mva. og en tilluftsmaske fra 3M koster4.209,- + mva. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Autotune Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Friskluftmaske er eneste alternativ hvis du tenker på helsa di, og når dere snakker om pris, så kan dere jo prøve å sammenligne 4000,- opp i mot løsemiddelskader. Ved bruk av friskluftmaske må du passe på at lufta er 100% ren. Er det litt oljedamp i lufta du puster inn, går det rett i lungene, og det er ingen morsom opplevelse. Siter The Power of Six Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hardcore86 Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 liker 3m maska veldig godt. God å ha på og. Jeg er typen som som ikke liker å ha ting i ansiktet, men 3m maska er behagelig å ha på. bedre enn ikke no maske uansett da. Jeg bruker min privat tilå lakke små ting pluss litt bil lakkering. Men kjøper ny hver 3 mnd. ligger alltid luft/støv tett når jeg ikke bruker den Siter Oldsmobile cutlass volvo 850 2,5 Opel combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pi0neer Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 har en helt ny sata maske jeg kunne tenkt meg å få selg Siter I Feel Need For Speed! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg