Gå til innhold

Stereoanlegg - orginal cd-spiller

Ranger emnet

nnnneh

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvt å åpne/rense den orginale stereoen (SC-901), den med innebygd cd-veksler for 3 cd'er?

Den er begynt å bli veeldig kresen på brente cd'er og tenkte at den kanskje er litt støvete?

Dette er typisk opplegg på Orginale Volvo spillere, dem er somregel litt kresene på brente cd`r og blir ikke bedre med tida.

Min sc-901 spilte kun sonyplater brent på lav hastighet.

Man kan sende inn spilleren til oppgradering men det koster vist en del.

Egentelig like greit å kjøpe en annen spiller og sette inn, får kjøpt blendelokk/hylle på Volvo for rundt 200kr hvis man setter inn 1xDIN spiller.

Men gå inn på VolvoForumog søk på temaet, der er dette blitt tatt opp flere ganger.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke til å bytte cd-spiller, har to cd-skiftere og er i tillegg storfornøyd med hele saken. Har det store stereoanlegget med 9 høyttalere og senterhøyttaler på dashbordet. no dolby digital greier og er MEGET godt fornøyd med lyden.

Har kjøpt ny senterhøyttaler og skal bytte resten etterhvert da de begynner å skurre litt.. men er stive priser på sånne orginaldeler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den har spilt brente cder før kan det vel ikke være noen vits å prøve å oppgradere den? Ville prøvd med noe rensing eller noe å sett om det hjalp. Spilleren i min bil spiller alt av brente cder jeg har stappet i den, men har hørt andre med samme spiller sliter, så varierer endel. Har en Volvo SC-805 spiller i min da.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider