texas_ranger Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 noen flere en meg her inne som sliter med at de ikke klarer og få sove? begynner og bli lie av og ligge våken om nettene og ikke klare og komme meg på jobb på sjebelig tid, og HVIS jeg er på jobb til rett tid går jeg i svima frem til lønsjen. Det andre med at jeg IKKE klarer og komme meg opp om morraen er noe jeg har slitt med i MANGE år, har prøvd masser av ting som feks legge vekkerklokke på badet, flere vekkerklokker på forskjellige plasser på rommet, tids styring på lys og lyd som skal vekke meg. Sove med åpent vindu slik at jeg kan våkne av morra bråket (bor nærme byen) Hatt ei veninne til og ringe meg vær morra for og vekke meg (funka best av det jeg har prøvd). Når det gjelder det at jeg ikke får sove har jeg prøvd en del ting der også som feks: ta ett godt langt bad før jeg skal legge meg, drikke varm melk, se på tv, høre på rolig musikk, lese, legge meg tidlig slik at jeg har god på og sovne, legge meg seint så jeg skal være trøtt og sovne fort, slutta og drikke kaffi, slutta og snuse på senga, trykke på dataen til jeg blir trøtt i øyane, sove med masse tøy, sove uten tøy, med og uten dyne, varmt og kaldt på rommet, vinduet åpent og lokka, lyst og mørkt, latt vær og sove på dagen om jeg blir trøtt (har slutta heilt med det nå). flere som sliter med dette? noen som har noen flere tips som ikke har blit prøvd ennå? hilsen en våken tass fra kristiansand Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 En pils eller to er det eneste som hjelper på meg. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
liss18 Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 hm, fant noe greier på innternett om søvnproblemer: Søvnproblemer Deriblandt stod det: "Også yngre personer, særlig tenåringer, kan lide av døgnrytmeforstyrrelser. Typisk her er at ungdommene kan ha store problemer med å sovne før i 2 - 3 tiden, og er umulige å få opp om morgenen. Dette kan dreie seg om såkalt forsinket søvnfasesyndrom." Enda en link: Søvnproblemer2 Sliter faktisk litt med dette selv og det er utrolig plagsomt, man blir så sliten og sløv hele tiden. Siter * Man er ung bare en gang, senere må man finne på andre unnskyldninger * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DevilsTower Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 "Typisk her er at ungdommene kan ha store problemer med å sovne før i 2 - 3 tiden, og er umulige å få opp om morgenen. Dette kan dreie seg om såkalt forsinket søvnfasesyndrom." Kjenner meg veldig igjen i den. Det er utrolig plagsomt! Får meg aldri opp om morran før jeg må rulle ut av den å deise i gulvet. Siter Mvh Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 klar for ny langnatt jeg:afro Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Juni 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 En pils eller to er det eneste som hjelper på meg. pils fungere på meg også MEN får ikke sove noe godt da. så er like trøtt når jeg våkner da. takk for svar og takk til liss18 for lesestof, nå har jeg noe og kikke igjennom. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSpeed Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 Deriblandt stod det: "Også yngre personer, særlig tenåringer, kan lide av døgnrytmeforstyrrelser. Typisk her er at ungdommene kan ha store problemer med å sovne før i 2 - 3 tiden, og er umulige å få opp om morgenen. Dette kan dreie seg om såkalt forsinket søvnfasesyndrom." Høres veldig ut som meg.. eneste er at jeg ikke er umulig å få opp om morgenen.. legger meg i 23-tiden og sovner rundt 2-3 og våkner rundt 7. ingen problemer med å stå opp da, men blir trøtt som bare det i løpet av dagen.... Siter -VW Golf GTI 8V http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=89772 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juni 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2007 hehe, soving er da intet problem. Gjærne 14 timer i døgnet hvis jeg kan. Sovner når som helst, hvos som helst hvis jeg vil. men, når det kommer til å faktisk prøve å holde seg våken, er det bare å la være å ta tabletten sin og holde seg i aktivitet hele tiden. Går på ritalin, så blir litt hyperaktiv hvis jeg lar det være å ta den, og da holder det med 3 timer søvn sammenlagt i løpet av 4 dager.. Kjekt hvis man har to jobber. Begynner på jobb klokka 8 om fredag, og holde på til 6 om kvelden. da er det bare å sette seg i bilen for å jobbe i bar fra 8 om kvelden og fire om morgenen, for så å dra på jobb igjen 9 om mårran. Holder på til 3 på ettermiddagen, dra hjem og sove til 5, og dra på jobb klokka 7 og holde på til hall 4 og være hjemme hall 6 for så å dra på jobb igjen til klokka 12 - 8. legger meg da klokka 9 og sover til 7 om morran og dra på jobb. I de periodene jeg ikke har førerkort, får jeg faktisk tid til 2 kvelder med fyll også. Drar på nacspiel klokka 5 om mårran =) Slå den da :p Sånn har jeg det annenhver helg, og det funker som faan for meg i allefall. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Ford Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 noen flere en meg her inne som sliter med at de ikke klarer og få sove? begynner og bli lie av og ligge våken om nettene og ikke klare og komme meg på jobb på sjebelig tid, og HVIS jeg er på jobb til rett tid går jeg i svima frem til lønsjen. Det andre med at jeg IKKE klarer og komme meg opp om morraen er noe jeg har slitt med i MANGE år, har prøvd masser av ting som feks legge vekkerklokke på badet, flere vekkerklokker på forskjellige plasser på rommet, tids styring på lys og lyd som skal vekke meg. Sove med åpent vindu slik at jeg kan våkne av morra bråket (bor nærme byen) Hatt ei veninne til og ringe meg vær morra for og vekke meg (funka best av det jeg har prøvd). Når det gjelder det at jeg ikke får sove har jeg prøvd en del ting der også som feks: ta ett godt langt bad før jeg skal legge meg, drikke varm melk, se på tv, høre på rolig musikk, lese, legge meg tidlig slik at jeg har god på og sovne, legge meg seint så jeg skal være trøtt og sovne fort, slutta og drikke kaffi, slutta og snuse på senga, trykke på dataen til jeg blir trøtt i øyane, sove med masse tøy, sove uten tøy, med og uten dyne, varmt og kaldt på rommet, vinduet åpent og lokka, lyst og mørkt, latt vær og sove på dagen om jeg blir trøtt (har slutta heilt med det nå). flere som sliter med dette? noen som har noen flere tips som ikke har blit prøvd ennå? hilsen en våken tass fra kristiansand jeg sliter også med å ikke få sove før 12-3 noen ganger 4 tia... og så stå opp igjen 7! det går jo nesten ikke.. er så trøtt hele dagen på jobb og veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg,sitter å slapper av på alt som er å slappe av på,lener meg inntil ting og halvsover og eter samtidig i lunsjen og når jeg kommer hjem MÅ jeg nesten bare ta 1 time for å klare å holde meg i livet resten av kvelden... det er JÆVLA plagsomt for å si det mildt.. i helgene har jeg ikke sjangs på å stå opp FØR klokka 12 Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansy Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Jeg har til vane å sovne 7,og stå opp i 4-5 tiden,herlig :) Siter 98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro 93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue 95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso (X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Har du vært hos en lege? Er vel kanskje det beste tipset jeg kan gi deg, hvem vet kan være mye rart. Men ja, for å komme noe av det mer ekle her. Prøv å ha sex/mastrubere 1-2 timer før du skal sove, ved en utløsning så slippes det ut endorfiner (eller åssen det skrives) som gjør at man slapper av og blir mer søvnig. Ikke se på tv eller data ca 3 timer før du skal legge deg. Ikke spis mye før du skal legge deg. Og helst ikke spis etter 3-4 timer før du skal legge deg. Men hvis ingenting av det over funker, så sjekk med fastlegen. Kanskje du har en eller annen synsdrom eller noe. Håper det ordner seg, og helt seriøst så er det første tipset mitt helt seriøst, det funker veldig bra. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Hm, da er jeg vel ganske heldig. Som oftest sovner jeg som en stein og våkner neste morgen, våkner ikke flere ganger om natten og slik. Angående det med ikke å klare å stå opp, jeg står enklere opp jo mindre jeg har sovet. Eirik Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evil-twim Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Våken her også. Sliter en del med døgnrytmen, men jeg kommer meg opp om morgenen. Når klokka ringer er det ingen nød. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andette Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Hm, da er jeg vel ganske heldig. Som oftest sovner jeg som en stein og våkner neste morgen, våkner ikke flere ganger om natten og slik. Angående det med ikke å klare å stå opp, jeg står enklere opp jo mindre jeg har sovet. Eirik nesten samme gjør jeg.. meeeen det er bare på visse antall timer med søvn.. :P f.eks 1 time er umulig å stå opp.. 2-3 går lett, 4 timer er igjen nesten umulig.. men jeg var som trådstarter før.. nå har jeg stoffskifte-trøbbel og er egentlig trøtt ca døgnet rundt samme hvor mye jeg sover, så lite problemer med å sovne nå :D men trenger enda at pappa ringer meg om morgenen, samt 5 klokker på mobilen med irriterende lyder som jeg må skifte ut innimellom, og tre vekkerklokker.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Jo tidligere man må opp jo lettere er det! prøv å stå opp 5 i en uke og heller slapp av, se på tv, data dusje spise en god frokost osv i de 2 timene! Dette funker! Selv går jeg sykmeldt nå og merker det er tyngre å stå opp når guttungen står og bæljer i senga kl 7-8 enn det var å stå opp halv 5 for å rekke jobben en halvtime unna klokka 6... Tok en lang god dusj, spiste frokost laga matpakke, surfa litt og tusla til jobben... Man blir mer våken utover dagen hvis man er trøtt på mårran, og omvendt... Man blir å mer sliten utover kvelden og har lettere for å sovne i vettug tid... Sovna ca 12 jeg når jeg jobba.. 4-5 timers søvn passa akkurat for meg enda jag jobba 13 timer om dagen :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg