golfkølle Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Hei! Dette er min første post her, og heilt sikkert ikkje den siste;) Eg har ein golf2 gti 16v 87 som har problem med bensin tilførslen. Høyre ein grusomlyd frå bensinpumpa når bilen går, og av og til når bilen går får den ikkje nok bensin og begynne å "hoppe" fram. Prøvde å skife bensinflitert bak ved bensinpumpa men det hjalp ikkje. Så no lurer eg på om bensinpumpa biltema selger passer til bilen min, eller om dykk veit om ein anna plass å kjøpe ein billig pumpe på. "Golf II 1,8 GTI 84-91 Elektrisk brenselpump Primary 19E,1G1 349,00 kr " http://www.biltema.no/carparts/carpart_info.asp?iSecId=1573&strCarId=Volkswagen&iItemId=106640&iRelItemId=106606 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
remster Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Selv om dette spørsmålet har blitt stillt utallige ganger her på forumet og du kunne ha finni svaret ved et lite søk så velger jeg å svare deg ;) Grunnen til at pumpa di under bilen lager ulyder og harker er fordi den går i friluft. dvs den ikke får bensin fra tanken. Inne i tanken din sitter det en pumpe som løfter bensinen over kanten og ned til kammeret som pumpa sitter i under bilen. Du må ta ut teppe i bagasjen. på høyre side vil du finne et rundt deksel som sitter i tre stk stjerneskruer. skru av dette og du vil se en tilkobling. dette er toppen av hele bensinpumpe/ tankmåler mekanismen som sitter her. få av slangene. ta av elektriske koblinga og finn noe som gjør at du får skrudd av den store ringen som holder alt på plass. Så er det bare å løfte ut hele saken (kan sitte godt hvis det er første gang den skal ut) så kobler du til strømmen igjen og vrir på tenninga samtidig som du ser inn i bunn på pumpa. hvis pumpa ikke snurrer når du skrur på tenninga har du finni problemet ditt. denne pumpa skal de føre på biltema men kan være greit å ta med den som sitter der for å sjekke at det er riktig type. pumpa skal ha et filter i enden og bare sitte dytta inni røret som er på tankmålern. Lykke til Siter Prosjekt Rolfsburg -87 Golf Gti 16v *85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt. *84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfkølle Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Takk for kjapt svar! Skal sta å teste det seinare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg