Gå til innhold

Kinesiske biler er dødsfeller! (Sjokk)

Ranger emnet

Gjest

Anbefalte innlegg

Disser sikkerheten til en Volvo fra 60 tallet?

Usaklig.. Sammenlign den med andre biler fra 60 tallet da. Der hadde du ikke sæle i det hele tatt, der forsvant du ut frontruta.

Seteteknologien var vel ikke særlig på den tida heller, tenk bare på originalinteriør på 60 talls biler.

Det faktum at du må 50 år tilbake i tid for å trekke fram et Volvo eksempel er vel bare et bevis på god sikkerhet, eller?

Er vel ikke særlig tvil at Volvo har bidratt stort med sikkerhet på biler. De fant tross alt opp setebelte, kollisjonssoner og sideairbags.

Du retter på fire-fem ting jeg ikke har sagt.

Det eneste jeg faktisk spurte om, var om dette var korrekt. Jeg har faktisk hørt dette fra en Amazon-eier, eller var det en PV-eier?

Det er klart at dette kunne virke som om jeg kaster drit etter Volvo. Om man er litt for glad i Volvo.

Jeg liker faktisk Volvo selv. :)

/end

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel 240 ville strøket like dårlig. NCAP poeng krever my merklige ting. Dører som låser seg når bilen kjører, Merking av airbag, antall airbager, vennlighet for fotgjengere.. NCAP sier egentlig ikke mye om hvordan bile tåler en smell. Selvsagt ser ikke alt like bra ut på denne bilen, men har valgt vært mellom disse og en el-bil eller gammel fiat har vel de fleste valgt å sitte i en slik "NCAP katastrofe" av en bil :O)

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig akkurat det nomix, for jeg er egentlig ikke no glad i Volvo, haha. Selv om jeg kjører det selv.

Om setene faktisk var dårlig kan godt være, jeg vet ikke jeg.

Men en kræsj i en hastighet som førte til at de knakk, hadde i såfall hvert så å si like skadelig på alle de andre bilene på den tida :)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke setene i Amazon en lite hyggelig designegenskap som de facto besørget for å knekke ryggen din i to dersom du krasjet og benyttet sikkerhetsbelte? Altså, at de kolapset, og i noen tilfeller rett og slett brakk ryggen din.

Hvordan det var med setene i Amazon vet jeg ikke,

Men rattstammen er jo i prinsipp en jernstang som går fra fremst på rammevangen og er siktet inn på ansiktet på føreren.

Mine barns Morfar ble blind på begge øynene etter en kollisjon i en Amazon, han brukte belte men siden rattet ble skjøvet mer enn 30cm inn i bilen fikk han knust nesa og begge kinnbena mot rattnavet.

i tillegg var han også nær ved å miste beina da Venstre forhjul ble slått opp igjennom gulvest og lå til slutt an mot sete puten.

Pasasjerene i den andre bilen slapp uskadd i fra det, de kjørte en Astra Stasjonsvogn

Men, dette er som sagt en 60 talls bil og var nok alikevel langt sikrere enn mange av datidens doninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider