Gå til innhold

Bygge om til Kompressor - Hva må til?

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

Kommet over et kompressorkit til bil av type EATON M 45. Den her fabrikkny iflg selger og det følger med 4 dyser, noen rør + noen slanger.

Noen som kjenner til disse, evt kan fortelle meg hva som er et greit bud på disse? Har tenkt lenge å hive en kompressor i bilen på en 2E motor.

Har kikket litt på youtube og sett flere VW og Opeler som har denne typen kompressor.

(drar passse godt på på slutten)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet over et M65 Kit nå. Så får bare se om prisen blir kurrant.

En T3 er sikkert flott det og, men jeg har ikke tiltak og ork til å få gjort noe med eksosmanifoilen osv.

Vi får se om jeg får dratt den M65 i havn. Har blitt meget bestemt på dette nå som skattepengene er inne, må bare få kompressoren og satt av en helg til å lage fester.

-----------

Prøvde å finne litt data på Eaton sin hjemmeside og 65 er ikke listet. Vil vel tro at det er 62 vi snakker om da.

M45

The Eaton Supercharger Model 45 is designed for 2.0L to 3.0L passenger car and light truck engines, but may also be suitable for other engine sizes, depending on total system performance requirements.

M62

The Eaton Supercharger Model 62 is designed for 2.5L to 4.0L passenger car and light truck engines, but may also be suitable for other engine sizes, depending on total system performance requirements.

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Da er M62 i hus :)

komp3.JPG

komp4.JPG

Den er noe stor som dere ser og ser ut som jeg må gjøre en del ting for å få plass til den. Blant annet:

- Flytte et oljedamprør

- Flytte dynamoen opp slik at kompressor ligger nede

Alt av råd om hvor og hvordan denne bør stå taes imot med åpne armer :)

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider