Tazzadar Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Import av veteran fra Usa, må det være "matching numbers" for å få registrert den i Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Ikke nødvendigvis! Er den gammlere enn 71 så går den innunder forskriften fra 1942 men er den nyere så må du ha dokumentasjon på utslipp lys etc hvis den er ombygd. Ellers registreres som bevaringsverdig kjøretøy. DA MÅ den være orginal! Spurte om dette da jeg forleden dag var å viste Chevellen Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzadar Skrevet Juni 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Så hvis bilen er fra 1969 og har ombygd/Ny motor så kan den registreres som veteranbil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 Kan registreres som veteran så lege den er 30 år eller eldre! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skogbjørn Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Kan registreres som veteran så lege den er 30 år eller eldre! Jeg har et spørsmål som ikke omhandler godkjenning som veteran, men om å få godkjent med uorginal motor. Jeg ser at din bil ikke akkurat inneholder orginalmotor. Jeg har nettopp kjøpt meg en 1970 Chevelle som orginalt er registrert med sekser og manuell kasse. Har nå byttet til 350 V8 og 350 kasse. Hva må til for å få dette godkjent i vognkortet? Har du noe anbefaling på hvor man kan kjøpe bremsekonverteringssett til bilen? Fra tromler til skiver. Jeg ser at du i en av de andre trådene nettopp har fått tak i brukte spindler og kalipere for bruk på din hgv. Hva anbefaler du? Siter 2000 Volvo S40 1,8i 1999 Volvo V70 2.0LT 1970 Chevrolet Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 http://www.p-s-t.com For bremser og foringer :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Det fine med gammel amerikansk bil er jo at større motor ikke betydde bedre bremser eller annet understell. Kunne jo få største motoren sammen med enkrets og tromler uten bremsekraft forsterker. Monterer du jo skiver fram og bygger om til tokrets + forsterker så er jo dette positivt i tilsynets øyne. Mener du da trygt kan dra å vise å få bilen. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Når det gjelder matching numbers.. vil en (eks.) 70 charger r/t med 440 være betraktet som ombygd dersom 440 motoren som står i ikke har matching numbers? eller går det under "replacement parts"? Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 så lenge bilen er en 70 modell spiller det ingen rolle om motoren er orginal eller ei! RAceready til helga nå eller? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scallopshelge Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Ikke nødvendigvis! Er den gammlere enn 71 så går den innunder forskriften fra 1942 men er den nyere så må du ha dokumentasjon på utslipp lys etc hvis den er ombygd. Ellers registreres som bevaringsverdig kjøretøy. DA MÅ den være orginal!Spurte om dette da jeg forleden dag var å viste Chevellen Hei Bowtietwister, nå er jeg spent på hva tillsynet sa om chevellen - Gikk det greit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 så lenge bilen er en 70 modell spiller det ingen rolle om motoren er orginal eller ei!RAceready til helga nå eller? Hehe, stemmer. Nei desverre så har vi ikke rukket å bli ferdig! :( har jobba intenst nå i mange dager nå, men det er fortsatt litt sånn småtteri som står igjen! var litt mer stress enn forventa å sette inn motoren, INGEN TING så ut til å passe, headersene var ULTRATRANGE å få på plass, og venstre toppdeksel tar borti bremsekraftforsterkeren, så må skimse den litt eller finne på noe annet lurt tror jeg.. men den SKAL være ferdig til neste helg på oppdal ;) Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.