volvo264 Skrevet Juni 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2007 har en del spm om div ting og tang... har henta meg ein svensk 91mod 960 og momsa den inn til norge, som delebil..og er derfor på jakt etter ett norsk 960 karoseri, men de var vist for vanskelig å fåtaki..men har slått tanken påein kjip utgåve av ein 940 og bruke det karoseriet..men er då einaste probleme er at som alle sikkert veit er at torpedoen ikkje er lik 960 vs 940...vill soklart beholde 960 dashen, om ett 940 karoseri blir brukt. er de noen som har laget til slik dash i 940? lurer også på litt med langpanser på ein 940. er de noe å bygge om der, siden torpedoen ikkje er like på noen måter? skulla gjerne hatt kontakt med noen som har peiling eller har gjort dette før.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Hvis du roter litt rundt i gamle tråder her kan du finne mange svar. det er en del jobb å tilpasse 960 dashen til 940, blir mye kapping og sveising. og skal du ha langpanser (holder selv på med det) er det en del å bygge om. panserfester/hengsler er forskjellig, ytre a-stolper må byttes for å passe med profilen på skjermen osv osv men har du først 960 delebil som er komplett har du ihvertfall det du trenger for ombygging! nye fronten til 960 passer rett på uten de største modifiseringene, må korte inn demperne til støtfangeren blant annet. hadde kanskje vært en fordel å få tak i et norsk 960 karroseri, men er vel som du sier ikke så lett å få ta i. men kan jo høre med åsane bilopphugging f.eks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Går jo fint ann å ta opp den fremre skjøten på karroseriet om du skaffer et 940 karroseri..og skjøt det isammen med 960n din..da får du langpanser og allt rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Bonusen ved å skjøte med en 940 bakdel er jo at du får stiv aksling på kjøpet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Juni 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Hvis du roter litt rundt i gamle tråder her kan du finne mange svar. det er en del jobb å tilpasse 960 dashen til 940, blir mye kapping og sveising. og skal du ha langpanser (holder selv på med det) er det en del å bygge om. panserfester/hengsler er forskjellig, ytre a-stolper må byttes for å passe med profilen på skjermen osv osv men har du først 960 delebil som er komplett har du ihvertfall det du trenger for ombygging! nye fronten til 960 passer rett på uten de største modifiseringene, må korte inn demperne til støtfangeren blant annet. hadde kanskje vært en fordel å få tak i et norsk 960 karroseri, men er vel som du sier ikke så lett å få ta i. men kan jo høre med åsane bilopphugging f.eks? joda..har kjiket litt rundt på forumet, men fant ikkje so mykje interesankt..joda, har ein 960 91mod svensk reg ståandes her ute, komplett bil...har kjiket rundt på dei fleste plassene etter 960 karoseri, men vill tru de er sjeldent noen hugger en slik bil uten videre er no tross alt en bil med mykje verdi i enda...har sett på nettsiden til åsane, men las at de var bila kunn til hugging..går vell mest i hardt skadet biler og svenske biler med dem.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Juni 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Går jo fint ann å ta opp den fremre skjøten på karroseriet om du skaffer et 940 karroseri..og skjøt det isammen med 960n din..da får du langpanser og allt rett. bytter du mykje da? eller er de kunn den delen under frontruta? har meir trua på ein 940 no, siden 960en er so vanskelig å finne og er litt giren på å bejynde å bygge om:D artig å kjøre me 3l motoren Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juni 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 bytter du mykje da? eller er de kunn den delen under frontruta? har meir trua på ein 940 no, siden 960en er so vanskelig å finne og er litt giren på å bejynde å bygge om:D artig å kjøre me 3l motoren Du tar opp den orginale skjøten på karossen ca 10 cm foran hullet til girstanga..samt borrer løs rammevangene bakover.. i tilleg må du ut med frontruta og kappe høyt oppe(ikke samme a-stolper (940 vs 960) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Juni 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2007 Du tar opp den orginale skjøten på karossen ca 10 cm foran hullet til girstanga..samt borrer løs rammevangene bakover.. i tilleg må du ut med frontruta og kappe høyt oppe(ikke samme a-stolper (940 vs 960) ja oki..men må du ta A-stolpane, eller bare for å få rett type A-stolper..er no også mulig og kappe å bytte bakre del av skjermen også for å slippe å bytte A-stolpen... men ja..var de ikkje du som hadde ett 940 karos ståandes? spurte deg ang 960 karos på pm.. Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.