Gå til innhold

CDer uten riper hakker

Ranger emnet

b1rken

Anbefalte innlegg

Heisann. Har en Pioneer spiller som oppfører seg merkeligt. Sangene bgynne så smått og hakke, før det bare blir værre og værre. En cd jeg kansje har hørt gjennom et par dager, som fortsatt står i spilleren begynner å hakke på ALLE sangene, men virker plutselig igjen etter at bilen har stått parkert noen timer. Når den har begynt å hakke på sangene, så hakker musikk også når bilen står iro. Noen som har peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Har en Pioneer spiller som oppfører seg merkeligt. Sangene bgynne så smått og hakke, før det bare blir værre og værre. En cd jeg kansje har hørt gjennom et par dager, som fortsatt står i spilleren begynner å hakke på ALLE sangene, men virker plutselig igjen etter at bilen har stått parkert noen timer. Når den har begynt å hakke på sangene, så hakker musikk også når bilen står iro. Noen som har peiling på hva dette kan være?

Har du prøvd cd'n i en annen spiller for å høre hvordan den oppfører seg da ?

Kan være cd-spilleren din ikke liker helt måten cd'en er laga på, eller så kan det også være at laseren i spilleren din begynner å bli sliten. Er det andre cd'er som oppfører seg på samme måte ?

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig så har jeg bare testet CDR av Fujifilm. Etter at jeg har spilt en cd en stund, så er den ganske varm (sikkert normalt), men kan det ha noe med saken å gjøre?

Det kan være, brenne-cd'er oppfører seg forskjellig etter varme på virkning. Men hvis skiva virker helt vanlig når den er kald og blir kjip når den blir varm så kan det være årsaken.

Kan være en kombinasjon mellom at cd'n din blir litt rar og at spilleren din ikke takler "rare" cd'er. :P

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen updates nå. Ikke bare plata blir varm, men spilleren blir jævli varm. Tok den hallveis ut og prøvde å kjøre med den slik, men det samme skjedde da også. Spilleren var jævli varm under, var slik at en brant seg på orndtlig. Jeg la også merke til en annen ting. Når sanger begynner å hakke slik som jeg beskriver, så kommer det også en lav lyd fra spilleren. Som on cd platen som sviver rundt tar borti et sted, eller på et spesielt punkt. Hører hvertfall at noe ikke roterer slik det skal inni der. Men dette er bare når jeg har problemer med hakking. Tar jeg å parkerer bilen og venter 1 time så spiller den fint, uten noen lyder, for en LITEN periode, så er det på an igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider