Gå til innhold

Prosjekt: Golf 2 GTI 16v TURBO rev.2

Ranger emnet


Housey

Anbefalte innlegg

Dagens tema. gulv.. fjerner asfaltmatter og slik dritt. disse var søkk våte ogtrengs og fjernes!

 

gjort litt på alt på det første bildet her. fikk ikke tatt bilder fra FØR jeg starta pga en smart liten satan (meg) hadde glemt og SKRU av kameraet sitt ett par dager. så det var STRØMTOMT (BLÆH)

 

uansett, dagens utgangspungt:

 

DSC_3673.jpg

 

progresjon:

 

DSC_3675.jpg

 

DSC_3687.jpg

 

DSC_3688.jpg

 

DSC_3689.jpg

 

slik så det ut da jeg fant ut at tynneren hadde knerta nok hjerneceller til at ting gikk rundt av seg sjøl

 

DSC_3691.jpg

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny dag, nye bilder!

 

blir mye bilder avdette men.. er vel bilder som er tingen!

 

uansett.. fått drivi på litt i dag og! fått bort dashbord, ledningsnett og varmeapprat, har igjen styresøyle og pedalsett! men haster ikke!

 

driver og skraper ihjel meg! alt av asfaltplater og slik isolasjon var inntrukket i vann, så dette må bort!

 

fant og et rusthøl i gulvet! eneste jeg har funnet hittentil! er ikke store saken, men bilde av dette under:

DSC_3703.jpg

 

og her kommer det fler bilder av mye anna rart og!

 

DSC_3697.jpg

 

DSC_3699.jpg

 

DSC_3701.jpg

 

'null rust nedi her.. heller ingen rust inni kanaler! og det er jo strengtatt bare bre :)

DSC_3704.jpg

 

DSC_3705.jpg

 

er et sant SLIT og skrape og hugge av detta her! sinnsykt slitsom og kjendelig jobb

 

DSC_3706.jpg

 

DSC_3707.jpg

 

DSC_3708.jpg

 

blir mye dritt av dette.. dette er bare fra dagens økt. har rydda bort 3 ganger så mye

DSC_3713.jpg

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

enda mer gjort nå gitt.. driver fortsatt og skraper til jeg blir gal jeg..

 

enda ikke kommet over noen rust av noe fare i grunn.. så det er bra :)

 

velger og fjerne kittet like så greit, så kline på epoxygrunning..

 

her er iallefall NOK noen bilder.. må jo være kjedelig med så mye bilder?

 

er er hjulbrønn foran "midlertidig" grunna med zink grunning. denne vil bli vaska av og bytta med epoxy når jeg er klar til å ta "alt" foran, dvs begge hjulbrønner samt motorrom.. blir ikke noe som kan taes av tynner her gitt! hvilket da zink-grunning blir..

 

DSC00292.JPG

 

samt shit, different angle

DSC00291.JPG

 

motorrom

DSC00290.JPG

 

min gode venn. biltema slipeting.. 22 000rpm med negerkuse.. det går jaggu unna

DSC00289.JPG

 

bruker dog ikke neger-kuser før etter jeg har skrapa.. bruker litt lang tid pga tykkelsen på kittet

DSC00288.JPG

 

dempertårn. begynner å bli "ferdig"

DSC00287.JPG

 

DSC00286.JPG

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

miniupdate

 

 

vel. skraper og skraper meg halvt i hjel. ferdig med ene hjulbuen, er i gang med den andre (og da har jeg igjen de bakre !!!!!) samt undersiden av bilen :( blæh! jaja .. greit og gjøre det skikkelig første gangen :)

 

uansett.. kjører på med noen bilder jeg :)

 

har absolutt INGEN skruktur på hva jeg gjør.. tar litt i ei hjulbue nå. og litt i mottorrom samt litt inni nå og da.. jaja.. par måneder så er jeg nok ferdig med skrapinga :)

 

her er da deler av motorrom skrapa og "midlertidig" grunna

DSC_3851.jpg

 

her er ett fra inni. begynner å bli ferdig med torpedoveggen nå :) ps: puta er JÆVLA god og ha den faktisk :)

DSC_3852.jpg

 

venstre hjulbue påbegynt og halvferdig.. ser bra ut hva rust angår.. litt std rust er det jo

DSC_3853.jpg

 

vanligvis er det rust i denne falsen, men var dog ikke det her gitt :P:P

DSC_3856.jpg

 

lite oversiktsbilde bare

DSC_3857.jpg

 

mer oversikt

DSC_3858.jpg

 

RUST!!.. vanlig plass for 2'ern og ruste på.. heldig som jeg er, så er det kun på den siden der, ingen hull eller noe, så her er det bare å gå på med sand så forsvinner nok denna krokan glasseringa der relativt greit :) sause på med skikkelig rusthindrer etterpå samt god grunning og tynnstoff

DSC_3860.jpg

 

litt rust rundt festet til tuta, men igjen, fram med sand (skal kjøpe inn ca 100kg nå snart, så har jeg litt å drive med.. gleder meg til det... nei.. sandblåse er fælt kjedelig

DSC_3866.jpg

 

minimalt med rust her, såvidt det har starta og ta litt i overflaten. men det går nok bra

 

kanalene er heldigvis RUSTFRIE! skjeldent syn akkurat det

DSC_3868.jpg

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår