Gå til innhold

Trenger tips til tekninsk kontroll

Ranger emnet

gladjenta

Anbefalte innlegg

Ble stoppet i dag og må inn og vise med Golf cab 94mod på tekninsk kontroll.

Kjører med 215/40/17 volkswagen felger men dette mente de var for stort. Er vel 15" som står i vognkortet.

Har ikke andre dekke og felg, eller så kunne jeg jo ha byttet før jeg drar inn for og vise den.

Jeg mener jo at dette skal gå greit og kjøre med, er det det??

Kan jeg dra inn med disse. Eller må jeg få en bekreftelse fra volkswagen på at det er ok?

Må også viste eksospotta, da jeg har satt på effekt.

Har også et hull i midtre potte. Må jeg da bytte denne før jeg viser den? Kan de henge seg opp i det?

Sjekker de kun det som står på lappen fra jeg ble stoppet, eller sjekker de masse annet også?

Håper på svar, da dette er første gangen jeg må dette.

Et lite spørsmål til, Jeg har godkjente pairer på senkingen, lønner det seg for meg og ta med disse og be de om og skrive det inn i vognkortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt stoppa å måtte på visning med min bil. Hadde fjerna bakpotta, å satt på en stor stuss. De sjekket kun at eksosanlegget var orginalt når jeg var på visning og at dekkene som stod på, stemte med det som står i vognkortet. Hvis du har et stort hull slik at man hører det, kan de henge seg opp i det ja. Ang senkingen tror jeg du må ha bestillt time for å få dette godkjent i vognkort..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215/40-17 er vel innafor toleransegrensene i regelverket?

Når det gjelder eksos, er det ikke standstøy og utslipp som er relevant her? Noe nevneverdig effekt får du ikke uansett. :)

Senk henger de seg nok opp i, så det er en fordel å bestille time slik at du slipper inn flere ganger. De sjekker i utgangspunktet det som står på lappen, men møter du opp med et vrak som henger sammen med gaffatape, så trenger man ikke bli forundra over at dem sjekker mer. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppet i dag og må inn og vise med Golf cab 94mod på tekninsk kontroll.

Kjører med 215/40/17 volkswagen felger men dette mente de var for stort. Er vel 15" som står i vognkortet.

Har ikke andre dekke og felg, eller så kunne jeg jo ha byttet før jeg drar inn for og vise den.

Jeg mener jo at dette skal gå greit og kjøre med, er det det??

Kan jeg dra inn med disse. Eller må jeg få en bekreftelse fra volkswagen på at det er ok?

Må også viste eksospotta, da jeg har satt på effekt.

Har også et hull i midtre potte. Må jeg da bytte denne før jeg viser den? Kan de henge seg opp i det?

Sjekker de kun det som står på lappen fra jeg ble stoppet, eller sjekker de masse annet også?

Håper på svar, da dette er første gangen jeg må dette.

Et lite spørsmål til, Jeg har godkjente pairer på senkingen, lønner det seg for meg og ta med disse og be de om og skrive det inn i vognkortet?

Hør her, eg har jobbet i et verksted med dekk o felg! Du tar bare en SPACER mellom felgen og greien på bilen!! også hører ikkje du lyd lenger..!! Og hvis ikje det går ann bruker du en annen Spacer, og hvis ikje begge går ann!! Da leverer du tilbake Felgene og får felger med mindre sirkel i midten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør her, eg har jobbet i et verksted med dekk o felg! Du tar bare en SPACER mellom felgen og greien på bilen!! også hører ikkje du lyd lenger..!! Og hvis ikje det går ann bruker du en annen Spacer, og hvis ikje begge går ann!! Da leverer du tilbake Felgene og får felger med mindre sirkel i midten!
Hææ?

Hvorfor spacer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215/40-17 er vel innafor toleransegrensene i regelverket?

Når det gjelder eksos, er det ikke standstøy og utslipp som er relevant her? Noe nevneverdig effekt får du ikke uansett. :)

Senk henger de seg nok opp i, så det er en fordel å bestille time slik at du slipper inn flere ganger. De sjekker i utgangspunktet det som står på lappen, men møter du opp med et vrak som henger sammen med gaffatape, så trenger man ikke bli forundra over at dem sjekker mer. :)

Takker for svaret. Men bør jeg kontakte VW eller hvordan kan jeg bevis at 215/40/17 er innefor toleransegrensene i regelverket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svaret. Men bør jeg kontakte VW eller hvordan kan jeg bevis at 215/40/17 er innefor toleransegrensene i regelverket?
Husker du hva original dekkdim er?

Om endringen mellom de to er under 5% en av veiene, skal du ikke trenge noe dokumentasjon fra Møller.

I tillegg må du vite hva innpresset er på felgene, da dette kan avvike 7,5mm fra det som er originalt.

I tillegg må ingenting ta borti andre deler på bilen ved full sving/demputslag.

Her kan du regne ut forskjellen i rulleomkretsen ved å taste inn original dimensjon og din nye dimensjon;

http://www.dack.tk/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å få godkjent med denne dimen. Stikk der du kjøpte felgene, få dem til å skrive et kortfattet brev om hva det står i kjøretøyforskriftene ang. dekkdim og henvise til paragraf. Dette er fullt lovlig dim på Golf, men biltilsynet er fullt av kverrulanter og idioter som ikke kan noen ting dessverre...

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215/40/17 er 3mm innenfor grensa for hva Golf3 er bygd for å tåle. Bare si dette til dem på biltilsynet. Om det ikke holder så kan du be dem ringe til møller å høre. Jeg viste med 215/40/17 fordi politi mente de var alt for store. når jeg kom på BT så sa dem ikke noe om dem

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å få godkjent med denne dimen. Stikk der du kjøpte felgene, få dem til å skrive et kortfattet brev om hva det står i kjøretøyforskriftene ang. dekkdim og henvise til paragraf.
Det skal ikke være nødvendig. Det står enkelt forklart i regelverket, slik at dem kan sjekke dette selv.

I tillegg står det vel i STRO-normen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være nødvendig. Det står enkelt forklart i regelverket, slik at dem kan sjekke dette selv.

I tillegg står det vel i STRO-normen.

De kan sjekke det, men tror du dem gjør det?

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider