Gå til innhold

Noen med metal kunnskaper som kan hjelpe å lage braketter?

Ranger emnet

Kong-Erik J

Anbefalte innlegg

Sorry for dårlig topic men kom ikke på noe bedere. Mulig også i feil forum men var usikker på hvor jeg skulle legge denne.

Til saken. Skal sette på nye bremser på bilen min og trenger noen som kan produsere braketter og tilpasse dette. Bilen er en 96 mod S6 og bremsene som skal på er RS4 B5. Noen i Oslo-Akershus eller nærheten som vil ta på seg jobben? Noen som jobber på ett mekanisk værksted eller lignende.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Org har jeg 314-30 skiver på bilen.

RS4 B5 har 360-32 skiver.

Begge bilene har 5-112 så hvis jeg ikke er helt på jordet skal skiva gå rett på bilen. Så da blir det som du sier en brakett som flytter kalipperen lenger ut.

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

351RS har sakt at han kunne hjelpe meg men han hadde ikke tid før i midten/slutten av august og bilen skal brukes på bane 1-2 sept på rudskogen så da begyner jeg å få litt dårlig tid da jeg har endel andre ting også som må fikses. Derfor er jeg ute etter noen som kunne hjelpe meg med dette før den tid.

I stallen pr dags dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 351RS lov til å gjøre dette, slik att dette blir godkjent??

Jeg syns dette hørtes veldig jalla ut.

Lovlig og lovlig. Modifikasjoner er delvis lovlig, så lenge man får det vist, godkjent og stemplet. Jeg hadde heller byttet hjulspindler/hele front opphenget -> Hvis det passer det og da.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det blir laget i ett metall som tåler påkjenningen og ikke vrir seg ryker ved bruk så skulle det vel ikke være store heksekunsten. Hvertfall ikke med tanke på at jeg faktisk oppgraderer til noe bedere med tanke på sikkerhet.

I stallen pr dags dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 351RS lov til å gjøre dette, slik att dette blir godkjent??

Jeg syns dette hørtes veldig jalla ut.

er en brakett jalla nå?..

Du kan ikke ha modifisert mye bil gutten min.

Slik kalles ikke jalla, men oftest nødvendig/beste/eneste løsningen :titties:

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikkke mulig og bruke noen orginale braketter, så du må lage noen fullstendig custom? Eneste rådet jeg kan gi deg er og høre rundt på Div. Audi-forum, er vel noen som har gjort deg før som kan fortelle deg det du trenger og vite :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en brakett jalla nå?..

Du kan ikke ha modifisert mye bil gutten min.

Slik kalles ikke jalla, men oftest nødvendig/beste/eneste løsningen :titties:

vel, jeg har jobbet noen få år med bilombygging.

Og utfra forklaringen han kom med hørtes det jalla ut, siden slike brakketter skal være godkjente.

Sitter du å filer til ny brensekallipper også? Eller kjøper du godkjent Kallipper?

De fleste mekkere kan lage gode deler, det er ikke det som gjør det jalla.

Men så lenge han ikke får det godkjent, så er det jalla.

Det er ikke mange privat personer som får godkjent slike detaljer.

Stort sett må en ha ett firma som driver med slikt for att dette blir lovlig.

Jeg kan heller ikke lage en slik å få det godkjent. (mulig jeg kan, via jobben)

Men jeg kan lage så det blir holdbart og kanskje bedre an hva som er godkjent. dette gjelder sikkert vedkommene som er nevnt.

Men jeg er også opptatt av hva som er lovlig, og hva som kan skje om det blir oppdaga att det er ulovlige deler i forbindelse med bremser, eks. etter en ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider