Gå til innhold

Jobber du som lakkerer?

Ranger emnet

wilk

Anbefalte innlegg

skal starte på teknisk industriell produksjon(mekk) til høsten nå, har veldig lyst å gå billakk 2. året,, er det bra og jobbe som lakkerer? hva tjener man ca? har lakkert mye med boks, og syns det er gøy så..:)

akkuratt som om jeg skulle ha sagt det selv, har samme planer.

begynner på tip på videregående nå, men jeg SKAL gå lakk og karosseri neste år.

digger å lakke:pray

Moped: - 1981 Tempo Panter 470 - 1987 Tomos AT50 - 2002 Honda MT-5 - 1992 Honda MT-5 - 2001 Motorhispania Furia - 1988 Honda Scoopy

Bil: - 1977 Volvo 242 - 1989 Audi 100 2.0 - 1987 Audi 100 Turbo Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

akkuratt som om jeg skulle ha sagt det selv, har samme planer.

begynner på tip på videregående nå, men jeg SKAL gå lakk og karosseri neste år.

digger å lakke:pray

lakk og karosseri det heter kanskje.. ja.. er gøy, å syns det ser interisangt og artig ut, noe jeg godt kunne tenkt meg, er det å ambefale?:)

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å utdanne meg til lakkerer.. skal i lærling nå..

men litt OT vet du hvor man får kjøpt 3i1 ? (Fyller,Grunner og siste husker jeg ikke)

Brukte det på utplassering hos Bilskadesenteret og fant ut at den var riimelig kjekk å bruke også holder jeg på å pusse opp fangeren så jeg tenkte jeg skulle bruke den..

Produsent er jeg litt usikker på... :confused:

Relekta har en slik 3-1 grunning på boks.

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber nå som oppretter, men på gamlejobben (lakkerer) så brukte vi dupont, og bruker det når eg lakker på jobben til bror min, de holder enda på å pusse opp, så dem bruker enda tynner basert lakk... så har det fint der enda... tror dem skulle gå over til dupont sin vannbase når dem skulle gå over...

men, hvordan er nonsandingen til dupont nå ? husker når vi prøvde vannet til dupont når vi skulle gå over til vannbase på gamlejobben, og da var nonsandingen ubrukelig viss den ikke var hvit... da vi måtte vente uendelig lenge viss vi prøvde å tone den noe mørkere...

ellers så bruker dem glasso der vi leverer bilen til lakk på jobb... har lakket et par ganger der også på kveldstid ;) og den tette fargen til glasso virket hvertfall grei, hellakerte en golf2 i ambulanse gul :)

x 86 Mazda RX7 Turbo II

- 88 Mazda 626 2.0i 16v (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dupont sin (nye?)non-sanding er helt konge, jeg har sprøytet både store og små jobber med den. Kommer i to farger, og disse kan blandes til ønsket gråtone. Tror di heter NS 2502 (hvit) og NS 2506 (mørk grå)

Jeg legger vannbasen oppå etter 15 - 18 minutter, det fungerer helt enormt. Jeg bruker 1,3 dyse og standard herder, og av og til sein herder i non-sandingen. Bruker jeg rask herder blir det litt nupper, som må pusses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

jobbet noen år som lakkerer nå og har brukt: Glasurit 22 og 90 Serie, RM, Sikkens, Dupont og Standox.. Favortit klarlakken er deffinetivt Chronolux CP fra RM, utrolig glans og hærlig å sprøyte, tett etter kommer HS Multi Clear til Glasurit..

Beste fyller er litt vanskelig å si, men liker RM Multifyller og Fast Filler pga god "fylling" og forhåndvis rask avdamning.. Sikkens Colorbuild for å lage sine egne farger og rask avdampning, men synes igjen at den har elendig fyllevne iforhold til RM og Glasurit. Klarlakken til sikkens er så som så. (spør du meg) Og vannbasen er jeg ikkje spesielt happy for heller.

Standox har fin vannbase me god dekk og ganske brae klarlakker, dupont er et ræva dritt merke (kan forklare hvorfor)

Jeg holder meg helst til RM og Glasurit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider