Gå til innhold

hvor få tak i bredbånds lambda???

Ranger emnet

fatboy

Anbefalte innlegg

amerika har og gode priser på bosch LSU4 lambdaer..

jeg kjøpte fra http://www.diyautotune.com/catalog/wideband-systems-c-23.html, der har de både med og uten kontroller.

her selger de også billig ser du:

"VolksWagen dealers in North America sell a Bosch LSU4 wide band sensor for a ~$30. However this sensor is only inexpensive when purchased from North American sources. The Bosch part number is 0 258 007 057 or 0 258 007 058 (these are the same sensor, but they have leads of different length), and it can be purchased as a VW part number 021-906-262-B.

The LSU4 uses a six wire connector. The matching connector is VW part number 1JO-973-733 (~$2.92). The wire terminals are part numbers 000-797-133, 000-797-133A, and 000-797-225 (3 required, ~$2ea.).

You can buy Bosch LSU4 O2 sensors from http://www.1stvwparts.com using the VW part number. An application for this sensor is a 2002 VolksWagen GTI 1.8L, front O2 sensor. " koster 65 dollar der..

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi meg om jeg ikke har lest hjemmeleksa nå, men kan ikke en slik wbo2 kobles direkte til et datasprut som formodentlig har støtte for det direkte? Eller må man ha en controllerchip/boks uansett søren? :confused:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til norsk leverandør av Zeitronix ZT-2 lambda?

ligger til samme pris som Inovative LM-1 i statene,men har også display for ladetrykk og eksos temp.

Ser penere ut en LM1 å..

http://www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.htm

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kjenner til norsk leverandør av Zeitronix ZT-2 lambda?

ligger til samme pris som Inovative LM-1 i statene,men har også display for ladetrykk og eksos temp.

Ser penere ut en LM1 å..

http://www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.htm

Hvorfor ikke bare bestille derfra?

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgi meg om jeg ikke har lest hjemmeleksa nå, men kan ikke en slik wbo2 kobles direkte til et datasprut som formodentlig har støtte for det direkte? Eller må man ha en controllerchip/boks uansett søren? :confused:

Får datasprut med innebygd støtte for wb, uten at jeg på noen måte kan eller skal uttale meg om hvilke sprut som nå har dette tilgjengelig.

Er jo controlleren som koster, ikke føleren! =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sansynlig så må dataspruten ha signal fra wbo2 kontrollboksen.Svært få dataspruter som støtter WBO2 direkte.

Hvilke type datasprut har du?

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind: Hvis det er meg du spør har ikke jeg kjøpt meg noe enda, men havner uansett på et MS2 eller til nød et MS1 v3 sprut. Har bare ikke hatt noe fornuftig å montere det på enda.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bredbåndslambda er digital og trenger derfor en boks som oversetter dette digitale signalet til analog 0-5v (som de fleste ecu'r leser).

Det finnes sikkert ettermarkeds ecu'er som kan ta signal rett fra sensor, men det er nok forbeholdt noen få. MS kan ihvertfall ikke det.

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider