Gå til innhold

Kabelforvirring ved bytte av spiller

Ranger emnet


ice3d

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hjelpe en venn med å bytte fra den orginale kasettspilleren hans til en ny cd-spiller. Jeg så at de kontaktene som lå der orginalt, lignet mye på ISO tilkoblingen på den nye cd-spilleren. Så jeg koblet til den med 8 ledninger på høytalerdelen på cd-spilleren.

 

På strømdelen sitter det fire kabler orginalt. Jeg prøvde å koble den kontakten også rett på ISO-kontakten bak på cd-spilleren. Da fikk jeg lys i displayet på cd-spilleren, men ikke noe lyd.

 

Noen som vet hva som er hva av de fire ledningene som jeg snakker om? (Tror jeg husker det var gul, rød, svart og blå\e.l.) For da kan jeg få koblet det riktig til cd-spilleren! :m'm:

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva som er hva av de fire ledningene som jeg snakker om? (Tror jeg husker det var gul, rød, svart og blå\e.l.) For da kan jeg få koblet det riktig til cd-spilleren! :m'm:

 

Rød er strøm gul backup sort er jord og blå er puls til el antenne/forsterker.

Tror dette er riktig men hvis noen vet dette er feil så si ifra før han kobbler feil:thumb

X: ca 50 motoriserte kjøretøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det var det jeg først trodde jeg også. Jeg får sjekke alle sikringer og forsøke en gang til. Eller så kan det sefølgelig hende at det har skjedd en feil i koblinga til høytalerene. Jeg koblet bare den orginale kontakten i golfen til ISO-kontakten på cd-spilleren.

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår