Gå til innhold

1979 244DL/ GTX evighets prosjekt

Ranger emnet


crosspipe

Anbefalte innlegg

fikk nesten start på bilen, men veiva står et hakk feil, så skal fikse det i morgen jeg kommer hjem fra jobb..

tenninga å alt annet er riktig. så er smal sak nå. begynner se slutten på mottor problemet.

motoren startet men måtte ha full gass nesten får at den sku gå å gikk ikke på mer enn 700 omdreininger. håper på å få fikset det i morgen.

batteriet står på ladding nå å skal på jobb veldig snart selv.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blit bra detta nå;) er ikke fordelern som står 180' feil a? siden du måtte ha full gass for at den skulle gå, eller har du fått fiksa det? :P hehe

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blit bra detta nå;) er ikke fordelern som står 180' feil a? siden du måtte ha full gass for at den skulle gå, eller har du fått fiksa det? :P hehe

 

takker ;)

ja tatt bra form nå, begynner ligne en bil. noe som så ganske håpløst ut en stund. hehe.

 

nei tenkte på det samme,men fordeleren står på hakkene. virker rett, men lurer på at at kammen står feil. skal taav topp dekslet å skjekke det. ganske usikker der, har ikke så stor peiling på tenning må jeg indrømme.

så tar imot tips der om hvordan jeg skal/kan gjøre det.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt av drev står rett(peker med hakk mot hakk) sylinder èn er i topp så skal rotoren peke mot pluggledning 1(som er nederst til venstre,sett forfra)

 

Mener å tro det var sånn jeg gjorde det,åja jeg fikk start :D hehe

 

 

Ellers,gjort noe mer? blir det nå sveising?

Si ifra hvis du mangler noen deler da,jeg har:)

Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk start på bilen, etter en del fram å tilbake på tenninga så starta den men gikk bare på 3 selynder hørtes det ut.

så bytte hjulet til kam, tok nesten av vannpumpa, hadde dynamoen løs å byttet hjulet til tenninga før å lokalisere en skrape lyd.

oppdaget til slutt at det var et deksel som tok i så skrudde det fast å ble kvitt problemet..

prøvde bytte tennplugger å fordeler lokkuten åbli kvitt problemet med at bilen gikk på 3 syl.

 

men etter mye om å men så oppdaget vi at veiva sto et hakk feil.

fikk fikset problemet å bilen starta å gikk nesten som enklokke. etter mye småjusteringer såble jeg fårnøyd :)

nå går bilen som en klokke.

 

 

Hvis alt av drev står rett(peker med hakk mot hakk) sylinder èn er i topp så skal rotoren peke mot pluggledning 1(som er nederst til venstre,sett forfra)

 

Mener å tro det var sånn jeg gjorde det,åja jeg fikk start :D hehe

 

 

Ellers,gjort noe mer? blir det nå sveising?

Si ifra hvis du mangler noen deler da,jeg har:)

 

fikk til jeg. oppdaget at veiva var et hakk feil. nå går den som en klokke.

 

sveisinga kommer. nå er motoren nesten helt ferdig å sveising står ganske langt oppe på lista.

regner med å starte med rustpussing i morgen.

mangler bak skjerm, inner å ytter på fører side. mangler å hjulbrønn(ikofferten) på fører side.

mangler å den delen mellom bakvinduet å koffert, da den er sunnrustet åvannet renner rett inn. ellers har jeg det jeg trenger

 

takk for info:)

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du fant ut feilen med motorn da;) begynner og hjelpe seg nå :)

 

 

ja begynner ligne på en bil nå. er enda litt sjokert over at jeg fikk den til å gå.hehe.

rust pussing er ganske høyt på lista, å regner med å starte med det i morgen.

 

enn der da,noen nye prosjekt på gang?

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja begynner ligne på en bil nå. er enda litt sjokert over at jeg fikk den til å gå.hehe.

rust pussing er ganske høyt på lista, å regner med å starte med det i morgen.

 

enn der da,noen nye prosjekt på gang?

 

Hehe, det er bra;) blir bra når du er feridg med og ta rusta å;)

 

er jo fortsatt prosjekt på den blåe 244'n og Amazonen, har kjøpt med Orginal 244 Turbo bil, som jeg har tenkt og sette delene over på den blå etter hvert:) var meniga at den skulle bli pussa opp men blir så mye surr med og få skilter på den:(

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er bra;) blir bra når du er feridg med og ta rusta å;)

 

er jo fortsatt prosjekt på den blåe 244'n og Amazonen, har kjøpt med Orginal 244 Turbo bil, som jeg har tenkt og sette delene over på den blå etter hvert:) var meniga at den skulle bli pussa opp men blir så mye surr med og få skilter på den:(

 

joda tror det. mangler eneste deler til å gjøre det, så midlertidig blir det spaklet. bedre enn åpne hull iværtfall.

mangler baksjherm, inner å ytter på fører side, mangler å hjulbrøn(koffert) på høyre side. vurderer bare sveise en plate rett over der.

 

du har mer en nåkk å gjøre med andre ord.

kommen noen vei med amasonen?

er lei turbo biler, du kan jo flytte over i en av di andre bilene om det er mulig?

har en B21ET på handa selv men holder meg til sugemotor.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda tror det. mangler eneste deler til å gjøre det, så midlertidig blir det spaklet. bedre enn åpne hull iværtfall.

mangler baksjherm, inner å ytter på fører side, mangler å hjulbrøn(koffert) på høyre side. vurderer bare sveise en plate rett over der.

 

du har mer en nåkk å gjøre med andre ord.

kommen noen vei med amasonen?

er lei turbo biler, du kan jo flytte over i en av di andre bilene om det er mulig?

har en B21ET på handa selv men holder meg til sugemotor.

 

 

Ok, ja er bedre med sparkel en hull ja. Ok det med hjulbrønnen går det bare med en plate men syns det ser bedre ut med brønn der, men det er min mening:P blir jo bra så for du får tatt det som er av rust :) Stå på.

 

Har litt for mye egentlig:P

har ikke kommet stort lengre på Amazonen:/ begynte på ferie på mandag:D:P så blir vel gjort mere på den før skolen starter, men nå er det demontering av Turbo bilen som står øverst på lista:P

skal sette alt av Turbo *ting* over på den blåe 244'n etter hvert;) har tatt ut det svarte taktrekke og skal vel få satt det over snart:) er jo råere med sugemotor med en go del hester;)

er litt minus med Turbo motor mere slitedeler som kan gå i stykker:(:P

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja er bedre med sparkel en hull ja. Ok det med hjulbrønnen går det bare med en plate men syns det ser bedre ut med brønn der, men det er min mening:P blir jo bra så for du får tatt det som er av rust :) Stå på.

 

Har litt for mye egentlig:P

har ikke kommet stort lengre på Amazonen:/ begynte på ferie på mandag:D:P så blir vel gjort mere på den før skolen starter, men nå er det demontering av Turbo bilen som står øverst på lista:P

skal sette alt av Turbo *ting* over på den blåe 244'n etter hvert;) har tatt ut det svarte taktrekke og skal vel få satt det over snart:) er jo råere med sugemotor med en go del hester;)

er litt minus med Turbo motor mere slitedeler som kan gå i stykker:(:P

 

alt er jo bedre enn store åpne hull da.

var vist ikke så enkelt å finne tak i deler her. tror jeg må bestille fra sverige.

 

hehe kjenner tilproblemet. kansje fokusere på en å en istede for alle samtidig?

dørtrekkene mine er jo fra en turbo bil. har sort taktrekk å på handa men må jo ta ut bakruta for og få den inn i bilen.

det er sant, fler slite deler å mye tranger plass i motor rommet.

artig med suge motor som går godt.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt av siste dagers arbeid?

 

 

motoren: ser ikke like bra ut etter mange hjul ble byttet ut

DSC02421.jpg

DSC02407.jpg

DSC02409.jpg

DSC02410.jpg

DSC02408.jpg

endelig ferdig etter mye om å men så startet den.å etter mye prøving p justering di siste dagene så har jeg fått den til å gå skikkelig...

skalrydde litt i det elektriske med tiden å.

 

 

 

turtelleren endelig i drift.

DSC02411.jpg

 

DSC02412.jpg

 

 

rust arbeid:

 

bakskjerm.

 

før

DSC02413.jpg

 

etter

DSC02420.jpg

 

koffert/hjulbrønn.

DSC02414.jpg

DSC02415.jpg

DSC02416.jpg

DSC02418.jpg

DSC02419.jpg

DSC02417.jpg

 

 

gjort mye rust arbeid men langt fra ferdig.

intergjøret er åmidlertidig ferdig. venter enda på litt deler der.

ellers skjer det ikke så mye. motoren er oppe å går å det er detvikktigste samt at rust arbeidet er startet. men gjør ikke så mye mer enn å pusse å spakle da jeg ikke har di delene jeg trenger.

 

komentarer?

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var kofferten nesten ferdig. trekket på, nesten ferdig å spakle.

forsterkern å subb montert. eller forsterkeren ligger i hatthylla intil koffertene er ferdig.

ellers har jeg gjort gangke mye annet. som å fjerne nesten halve ledningsnettet da det ikke er i bruk.

fikset mye elektriske feiler så nå har jeg lys.

begynner ta form nå.

 

har eneste et rele jeg ikke finner ut hva går til. er firkantig som alle andre men har en sikring under et gummi lokk å er 4 eller 5 kontakter. husker ikke helt.

kan ta bilde av det. noen som vet hva det går til?

klipte med et uhell over ene kapelen. har ikke hatt noe invirkning på lys eller noe elektrisk jeg har funnet hitil.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår