Gå til innhold

1979 244DL/ GTX evighets prosjekt

Ranger emnet


crosspipe

Anbefalte innlegg

bytta bensinfilter da det var tett, nye plugger å pluggledninger, ny fordeler lokk å rotor, skjekket alt avsikringer å ledningsnett, stilt tenninga å alt der. skjekket bensintilførselen å enda har jeg ikke funnet ut hvorfor bilen ikke startet.

 

skjekket bensintilførselen fram til motor rommet, til den lille pumpa(?) som er der å det kom bensin dit.

 

er tom for idèer om hva det kan være.

 

noen som har noen forslag?

 

stor mangel på motivasjon nå.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 139
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjekket at pumpa leverer bensin? Har du gjort noe med justerskruene på innsuget? Hvordan er den solenoiden som står på innsuget? Slår den inn når du skrur på tenninga? Kommer et klikk av den..

 

Reg.reima står 100% rett på kam og veiv?

 

Får du gnist? Sjekket avstanden mellom stiften?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket at pumpa leverer bensin? Har du gjort noe med justerskruene på innsuget? Hvordan er den solenoiden som står på innsuget? Slår den inn når du skrur på tenninga? Kommer et klikk av den..

 

Reg.reima står 100% rett på kam og veiv?

 

Får du gnist? Sjekket avstanden mellom stiften?

 

pumpen leverer bensin. usikker på hvor mye. har prøvd det.

skruen manglet før, så ble tatt en fra et annet insug. men den er ikke justert siden sist det var start på bilen. såer rart om den skal ha noe å si.

ja det kommer klikk når jeg vrir om tenninga. så den skal være ok.

 

registeret står 100% rett. så tenningen skal være ok.

 

fordeler lokk,rotor, pluggledninger å plugger er byttet.

skal bytte koil å.

 

skjøner meg mindre å mindre på denne bilen.

 

skal dobbelskjekke alt i morgen.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarte ikke på om du får gnist... :p

 

null grist sist jeg skjekket. men har byttet koil idag å skal skjekke om det blir grist.

enkleste måten å skjekke det på er plugg 1 eller 3, skru ut pluggen, hold mot karoseriet mens en vrir på tenninga.

 

noen fler?

feilen må ligge i tennignsystemet.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru på tenninga, ta av fordelerlokket, ta et flatjern med godt isolert håndtak og vipp stiften ut og inn. Gnister det nedi der, er stiften og alt det i orden, gjør det ikke det, har du funnet feilen..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skru på tenninga, ta av fordelerlokket, ta et flatjern med godt isolert håndtak og vipp stiften ut og inn. Gnister det nedi der, er stiften og alt det i orden, gjør det ikke det, har du funnet feilen..

 

det har jeg ikke prøvd. det skal jeg prøve.

takk for tipset :)

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje litt vanskelig å få det til å gniste i starten, men rot med skrujernet nedi der å se.. Ikke la det gniste for lenge, da kan stiften brenne..

 

skal prøve det. da ble jeg straks kloker. at jeg ikke tenkte på det.

takker for tipset.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Si ifra om hva du finner ut ihvertfall.. :)

 

fant aldri ut noe. eneste jeg fant ut var at feilen ligger i tenningsystemet en plass.

har pakket bort GTXn for en stund å heller gjøre litt med 245en jeg akkurat har kjøpt.

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde du trikset jeg sa? Om det ikke ble gnist der, ta en ledning rett fra + på batteriet og til kondensatoren på fordeleren. Blir det ikke gnist da heller, er kondensatoren gåen. Lureste er vel egentlig å bytte den. Hadde problemer med taunusen min for ei stund sia. Den var sykt vanskelig å starte å hørtes ut som en diesel når den først starta. Tilslutt ville den verken starte eller noe. Så da bytta jeg kondensator, og sia da har den starta på første forsøk..

 

Er det en orginal 245 du har kjøpt?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde du trikset jeg sa? Om det ikke ble gnist der, ta en ledning rett fra + på batteriet og til kondensatoren på fordeleren. Blir det ikke gnist da heller, er kondensatoren gåen. Lureste er vel egentlig å bytte den. Hadde problemer med taunusen min for ei stund sia. Den var sykt vanskelig å starte å hørtes ut som en diesel når den først starta. Tilslutt ville den verken starte eller noe. Så da bytta jeg kondensator, og sia da har den starta på første forsøk..

 

Er det en orginal 245 du har kjøpt?

 

okei ja skal prøve det. må bare kjøpe noen nye deler først.

 

ja en 87 GL, desverre med B230K motor men den skal ut med tider å stunder.. har en del planer med den. man langsiktig,

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

da var det offesielt, denne volvoen kommer ikke på veien i år, kansje til neste år. har tatt mye deler fra den så mangler ganske mye.

får tiden står den borthjømt får lagring.

 

får se hva som skjer med den til neste år.

 

bilder:

ribbing av deler er startet.

DSC02544.jpg

 

bilen er blitt lagringsplass for rot å deler intil vidre.

DSC02543.jpg

 

bakfra

DSC02542.jpg

 

slik den står nå.

DSC02549.jpg

 

motoren etter litt ribbing

DSC02545.jpg

enda mer ribbing

DSC02546.jpg

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skulle ha gjort i ferdig denne før du hadde kjøpt no ny bil men:P hehe, du var jo på god vei med og fikse den opp;P. Du har vel ikke tenkt la den stå i høyt gress? hehe:P Men kan bli fin denna når du blir ferdig med den:)

Volvo 240GLE Turbo, 84Mod Bruksbil

Volvo 240GL Turbo 85Mod Bruksprosjekt

Volvo Amazon 65mod Langtids prosjekt

Volvo 245GLT 83Mod Prosjekt eller selge?

Volvo 164......69Mod Prosjekt eller delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår