Gå til innhold

Hva forventer du at en reddningsbil/bergningsbil/viking skal ha med seg av utstyr?

Ranger emnet

Kennet

Anbefalte innlegg

Om man ringer til bergingsfirmaet og de spør om bilmerke, modell og evt skiltnummer så forventer jeg iallefall det joastarlet sier pluss småting som reimer og lignende til bilen min ettersom at de vet hvilken bil og motor det er

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En redningsbil med lasteplan så det skal koste meg ekstra mye for å få fikset en minimal feil som kunne vært gjort på fem minutter langs veien om de hadde hatt med seg det riktige utstyret!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt viking, som moderator her på forumet må du virkelig kunne ta deg råd til en kaffeavtale, er jo halvpris nå ;)

Som moderator her har man ikke råd til nåla i veggen en gang.. for tjener jo ikke et eneste øre..

Men tilbake til topic..

Hva slags verktøy og slikt syns du en slik bil burde ha med seg?

Hvordan verktøy? og utstyr?

Reimer og slikt blir det nok aldri mer i sånne biler desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joastarlet har vel dekket det meste mener jeg.

Blir nok litt vanskelig for bergingsselskapene å ha reimer til kjøretøyene i bilen når de kommer. For de drar gjerne rett fra et oppdrag til et annet. Kunne tatt tid hvis de måtte innom "sentralen" og hente deler som passer din bil i tilfelle de trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngvejos: Joa, men ta en situasjon hvor det ringer inn ei dame som sier at hu har fått stopp på bilen og at den ikke vil starte igjen. Hva skal de da ta med seg? Kan være mangt.

Men de kunne hatt med seg ei kanne med 98blyfri, ei kanne med diesel og blyerstatning.

Da går det an å spørre ut damen litt om det er noen ulyder, hvilken bil det er og andre symptomer. Deretter kan man finne det man trenger og hoppe inn i redningsbilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider