Gå til innhold

6*9 på spilleren? eller egen forsterker?

Ranger emnet

Lille Ole

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg holder på å bygge en ny hattehylle i 190'n og tenkte å ha et par høytalere der. Jeg har allerede saget ut hull i metallet og det ligger høytalerkabler fra spilleren dit.

* Spørsmålet er om jeg kan kjøre 6*9'ene på spilleren? eller kanskje det blir for mye for den? Noen høytalere med liten effekt vil kanskje være best på spilleren?

* Har bare en RCA utgang på spilleren og den går til subben i bagasjen, men den har en trough out for en ekstra forsterker. Går det fint å sette på en liten 2 kanaler for å drive høytalerne i hattehylla? Har allerede en 8mm2 kabel fra batteriet til bagasjen som ikke er i bruk... Kan vel ikke ha alt for stor forsterker på den hehe

* Hvilken høytalere anbefaler dere? å sette inn 6*9? eller noen mindre runde for å ha på spilleren? Kom gjerne med forslag til høytalere jeg kan kjøpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

* Spørsmålet er om jeg kan kjøre 6*9'ene på spilleren? eller kanskje det blir for mye for den? Noen høytalere med liten effekt vil kanskje være best på spilleren?

Du KAN kjøre 6x9 på spilleren, men vil anbefale separat amp på dem. STOR forskjell på å kjøre dem direkte på spiller kontra en liten amp på f eks 2x50w rms, da spillere skjelden leverer mer enn 22-23w rms.

Kjøper du en mindre amp får du flere goder mht slik du har det nå:

- Du slipper å bytte ut 8mm2 strømkabelen din.

- En mindre amp er som regel billigere enn en kraftigere en :P

- Du vil få bedre mere trøkk ut av 6x9'ene.

Ellers så kan du kjøpe en litt kraftigere en, bytte ut 8mm2'en og bli kongen av 6x9 i gata di :)

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart valg! :) Vil tro det er flere som er enige med meg siden det ikke har vært så store protester i denne tråden... hehe. Uansett, Lykke til!

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider