Gå til innhold

Audi 80 Quattro.. ang diffsperrer osv..

Ranger emnet


Lanzin

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en 85 quattro 1,8i

Jeg ser det er en velger i dashbordet med 3 stillinger og en tegning av drivverket med dioder.

 

Jeg merker ingen forskjell på bilen når jeg bruker bryteren.. men den grønne dioden på fordiffen lyser hver gang jeg setter bilen i 5 gir..

 

Hvordan skel dette fungere? hvor er det sperrer og bremser på denne bilen?

 

Mvh

Rakaasdsc00138oo4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om vakumslanger er på plass på sjaltemekanismen på girkassen og bakdiffen, er ikke disse i orden får du ikke låst sperrene, om du da ikke ikke går under og manuelt vipper de inn og låser med et strips.

-Fremmefra rekker du det på høyre side (passasjerside) oppi motorrommet, dvs bak ved torpedoveggen nede på kassen er det en stang du kan dra frem, er også der vakumslangene skal være koblet.

 

Merker godt når sperrene er inne, iallfall når du svinger vil det knake godt i kaross da innerste hjulet går like fort rundt som ytterste, er ihjeltungt å svinge med på tørr asfalt.

-01 Audi RS4

-86 Urquattro 20V Turbo

-92 S4/S6 Sedan

-86 GT Coupe

-86 Scirocco GTX 16v Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av problemet.. en hvit vacuum slange var tatt av i motorrommet.. men når jeg satte den på fungerte sperrene,men bilen gikk skikkelig stygt på tomgang og stoppet og jukset.. da tok jeg ut den gule vacuumslangen og da gikk den pent igjen,og sperrer fungerer.. hva er galt? det klikket i en boks der også.

Og hva er den gule slangen til?dsc00139mx6.jpg

 

dsc00140nc9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår