Gå til innhold

trøbbel med m90 montering

Ranger emnet

wimsen

Anbefalte innlegg

Heisann...

Meg og to kompiser monterte m90 kasse i min 740 tic her hin dagen. Når vi var ferdig og skulle fyre opp vognen, begynte bilen og lage skrapelyder fra clutchen, skrapelydene hørtes nesten elektrisk ut for de kom me så lite mellomrom.

Ankepunkt:

-fikk ikke me oss at vi måtte ha annen clutch, brukte trykkplaten, og lamellen som stod i 740en fra før av. Er det lamellen som tar ani clutch kåpen?

-Vi trodde det stod hydraulisk clutch i fra før av i bilen, noe det ikke gjorde. Men vi merket da at clutch "gaffaelen" var identisk, eneste som skilte de to var at utløser mekanismen var styrt av vaier på min, og hydr. fra m90 kassen.

Kan noen fortelle meg hvilke deler som må byttes/kjøpes inn for å få kassen til å kunne være brukanes på bilen?

På forhånd takk..

mvh...wim

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiva har ikkje så masse med det og gjøra.

Men det sitte eit lager i enden av veiva, og det har masse med girkassen og gjøra.

Du ser lageret vist du ser i midten av svinghjulet.

Du må sikkert bytta det lagert når du setter inn m90 for på bilen din har det sikkert vert ein m45/46 eller m47 og dei bruke eit svinghjulslager med større diameter i midten av lageret om eg ikkje huske heilt feil.

Så eg tippe at det er feil svinghjuls lager i bilen din.

Blir lyden vekke vist du har clutchen inne?

Volvo 740 1986mod.-B230A(B230FT)

Motorhispania Furia 2002mod

Suzuki zr chopper 89mod(solgt)

Honda pxr(borte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, så jeg kan fint bruke den clutch løsningen som jeg har? med clutch fra 740en, og vaier styrt clutch?

lyden¨kommer bare jeg kommer ani clutch pedalen!

Hva heter lageret jeg må event. ha tak i da, hvor får man kjøpt det, og er det mye arbeid og bytte?

Stod forresten m46 kasse i volvoen..

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann...

Meg og to kompiser monterte m90 kasse i min 740 tic her hin dagen. Når vi var ferdig og skulle fyre opp vognen, begynte bilen og lage skrapelyder fra clutchen, skrapelydene hørtes nesten elektrisk ut for de kom me så lite mellomrom.

Ankepunkt:

-fikk ikke me oss at vi måtte ha annen clutch, brukte trykkplaten, og lamellen som stod i 740en fra før av. Er det lamellen som tar ani clutch kåpen?

-Vi trodde det stod hydraulisk clutch i fra før av i bilen, noe det ikke gjorde. Men vi merket da at clutch "gaffaelen" var identisk, eneste som skilte de to var at utløser mekanismen var styrt av vaier på min, og hydr. fra m90 kassen.

Kan noen fortelle meg hvilke deler som må byttes/kjøpes inn for å få kassen til å kunne være brukanes på bilen?

På forhånd takk..

mvh...wim

Du må bytte lamell ja.

Lageret trenger du ikke å bry deg om.bare la det stå der..

Er jo ikke samme "gaffel" på hydraulisk som på vaierstyrt clutch da..

På vaierstyrt blir gaffelen trykket forover av vaiern og på hydraulisk blir gaffelen presset bakover av sylindern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å oppsummere, så trenger jeg lamell..., ikke lageret.., men bytte til hydraulisk clutch? altså den pedalboksen? thats it?

Noen som vet hva den lyden som kom var nøyaktig, lamellen som tok ani clutch kåpen?

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

Lenke til kommentar
Del på andre sider