Gå til innhold

1,8t

Ranger emnet


Beamer Screamer

Anbefalte innlegg

Da er mine foreldres nye nummer 2-bil på plass, en 1999 A4 1,8 Turbo Quattro. Jeg prøvde den så vidt for noen uker siden før de kjøpte den, og den virket som en kjempebil!

 

Det er imidlertid en ting som får meg til å lure litt, og det er motorens holdbarhet.

 

Etter å ha bodd på kontinentet en stund har det slått meg hvor mange Audi/VW med 1,8T-motoren som står på veiskulderen med åpent panser og en masse røyk... Har opplevd to tilfeller der jeg har jaget bak en VAG i høy hastighet der det plutselig har kommet masse røyk fra bilen foran, kombinert med lukt av brent olje og damp.

 

En venn av familien med en A6 1,8T (og sedat kjørestil) opplevde at toppakningen tok kvelden her i våres. Forrige eier av bilen vi nå har kjøpt hadde også et tilfelle av motorhavari, så motoren som nå sitter i er kliss ny.

 

Spørsmålet blir altså: er 1,8T-motorene kjente for å ta kvelden tidlig? Hva kan man evt. gjøre for å sikre lengst mulig levetid?

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår