Beamer Screamer Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Da er mine foreldres nye nummer 2-bil på plass, en 1999 A4 1,8 Turbo Quattro. Jeg prøvde den så vidt for noen uker siden før de kjøpte den, og den virket som en kjempebil! Det er imidlertid en ting som får meg til å lure litt, og det er motorens holdbarhet. Etter å ha bodd på kontinentet en stund har det slått meg hvor mange Audi/VW med 1,8T-motoren som står på veiskulderen med åpent panser og en masse røyk... Har opplevd to tilfeller der jeg har jaget bak en VAG i høy hastighet der det plutselig har kommet masse røyk fra bilen foran, kombinert med lukt av brent olje og damp. En venn av familien med en A6 1,8T (og sedat kjørestil) opplevde at toppakningen tok kvelden her i våres. Forrige eier av bilen vi nå har kjøpt hadde også et tilfelle av motorhavari, så motoren som nå sitter i er kliss ny. Spørsmålet blir altså: er 1,8T-motorene kjente for å ta kvelden tidlig? Hva kan man evt. gjøre for å sikre lengst mulig levetid? Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet Oktober 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2003 Nei ikke kjent for å ta kvelden. Men glemmer du å skifte olje, kjører med lite vann/kjøleveske ryker det meste. Motoren er kjent for å holde gått den. Rozar her har tyna sin i noen år nå å den er ikke mye orginal.310 hk i den. Har en selv med rundt 250 hk i å den funker fint den.:D Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.