Gå til innhold

Ebay trygt ?

Ranger emnet

P.S.P

Anbefalte innlegg

Hei er litt skeptisk til ebay og andre like auksjons nettsteder men jeg finner ikke andre steder hvor jeg kan få kjøpt "brukte" RS2 linse lykter som ikke koster 10,000...

Så jeg fant flere aksjoner på Ebay.de (tysk) som solgte disse.

Er jo absolutt ikke god på tysk for å si det sånn.. Men har brukt "Babelfish" sin oversetter for å få med meg hva det står i beskrivelsene sånn nogenlunde men den er jo ikke helt god så alt blir ikke oversatt..

Men nå har jeg bestemt meg at jeg har tenkt å bestille lykter fra Ebay.de men hadde lyst å forhøre meg litt så jeg ikke går på en dyr smell..

Så jeg ønsker noen tips om handling på ebay, penge overføring, motta varen og andre ting som kan være relevant når det gjelder å kjøpe fra aksjoner i utlandet. :)

*Gjerne ta med erfaringer av å kjøpe ting fra Ebay (.de) og hva man skal se etter hos de som selger evt.*

/ Audi 90 2.3E Quattro \

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper endel fra ebay. Men bare fra tyskland. Jeg kan ikke så mye tysk. Hadde ikke en gang tysk på ungdomsskolen. Bruker babelfish mye. Aldri har en ebay handle gått feil.

Det eneste jeg ser på som et problem er tollen, men dette har aldri skjedd for meg. Har aldri opplevd at varen ligger hos tollvesnet i flere uker og at jeg får tollavgifter på flere tusen kroner. Tyskerne sender fort, og jeg har delene mine på under en uke. Har opplevd å få delene mine på 2dager en gang. Har ingen betenkninger med å anbefale andre å handle på ebay:)

Begynn med å kjøpe småting, så blir du tryggere. Det gjorde jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det blir 25% av den summen sender oppgir pluss på frakta. Du kan høre med sender om han kan sende som gave og til under 1000lappen, da er det momsfritt "

Altså jeg skal spørre om han kan sende pakken som gave og oppgi kjøpesum til under 1000,- ? rett eller :knock:

Hvordan blir det med betaling ? Er det forhånds betalt ?

Har massse spørsmål ang. dette :)

/ Audi 90 2.3E Quattro \

Quattro + Diff. Sperre bak + Finnmarks Vinterføre.. Trenger jeg å si noe mer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider