Gå til innhold

BMW eller Mercedes.

Ranger emnet

DelPiero

Anbefalte innlegg

Vurdere nytt bilkjøp til ca 35000.

Har litt lyst på BMW eller Mercedes.

Så jeg lurer på hva folket mener er "best" kjøp av disse to mekene?

Har sett både på 190,W124, 3 serie å 5 serie.

Håper å få tak i en bil i god stand da jeg ikke skrur mye selv.

Får jeg mere igjenn for 35k hvis jeg kjøper 190 eller 3'ern en hvis jeg kjøper W124 eller 5'ern?

Å hvordan er det med deler? Dyrt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

3 serie er homsesklie eller bil for gamle damer da... kjøp deg mercedes w124 eller BMW 5-serie, itte den vesle stygge andungen te BMW, ITTE 3-SERIE!!!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening tiltrekker Mercedes og BMW seg to vidt forskjellige målgrupper. Rart å sammenlikne en Mercedes W124 med en BMW E21/E30/E36/E46/E90.

Ofte er det vanskelig å finne en bil som man slipper å skru på for 35 lapper. Eldre BMW er ihvertfall ikke veien å gå da.

Ville nok heller satt penge på en gammel japaner.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. men hvordan er kjøreegenskapene til mercedes? 190 feks, ligger den bra på veien?

Har lyst på en bil e relativt gode kjøreegenskaper. Har kjørt Vectra å synes ikke de ligger så bra på vein, go å kjøre ellers å bra motor da.

Har hørt at Mondeo har bra kjøreeegenskaper.

Vil jeg få mere får pengen e hvis jeg kjøper en mondeo til 35 en hvis jeg kjøper en 190?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 190'n ligger bedre på veien enn en mondeo men det kommer ann på hvilket understell som er på bilene da. En 190 som er skikkelig senket ligger som limt på veien, jeg har en selv så det vet jeg :)

Jeg har kjørt en mondeo mk1 med sånn originalt sportsunderstell hvor man trykker på en bryter for og få stivere understell og jeg synes ikke den var like god men det kan være en smakssak. Også ser mercen penere ut en mondeon da ;)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kamerat som hadde en Mercedes 230 E som hadde gått 820 000 km da den ble vraket. Prøv DET med en BMW fra 86:) hvis du skrur lite selv er nok mercedes veien å gå ja.. w124 var jo en biltype mercedes lagde uten å tenke på kostnader i det hele tatt, alt skulle være best:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdere nytt bilkjøp til ca 35000.

Har litt lyst på BMW eller Mercedes.

Så jeg lurer på hva folket mener er "best" kjøp av disse to mekene?

Har sett både på 190,W124, 3 serie å 5 serie.

Håper å få tak i en bil i god stand da jeg ikke skrur mye selv.

Får jeg mere igjenn for 35k hvis jeg kjøper 190 eller 3'ern en hvis jeg kjøper W124 eller 5'ern?

Å hvordan er det med deler? Dyrt eller?

Heisann...

Kjøp bmw 5 serie e34 syntes jeg. Dyrere deler til merce og bmw ja, MEN det har noe med at dem holder lengere og ikke trengs å bytte like mye som mange andre biler :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en viss grad er det nok noe i det du sier der, men den reelle sannheten er vel heller at Mercedes-Benz og BMW elsker å rane deg når du skal ha deler.

Betaler nok litt for navnet ja, men alikevel bedre og mer solide deler enn mye annet :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en viss grad er det nok noe i det du sier der, men den reelle sannheten er vel heller at Mercedes-Benz og BMW elsker å rane deg når du skal ha deler.

At BMW-deler så mye dyrere enn andre biler har ivertfall ikke jeg erfart.

Jeg er nesten alltid fornøyd med prisen når jeg forlater forhandleren min med nye deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider