Gå til innhold

Blinkende temperaturmåler

Ranger emnet

Anders_

Anbefalte innlegg

Hei

Temperaturmåleren(altså på instrumentpanelet) på min golf 2 blinker hele tiden. Normalt er vel at den blinker ved oppstart for så å stoppe, men nå blinker den hele tiden. Selve måleren ser ut til å virke som normalt. Jeg har fint lite peiling på bil så det hadde vært fint om noen med litt peiling kunne hjulpet meg.

Hva betyr det når den blinker hele tiden? Er jo fra første sekund jeg starter bilen så det har vel ikke noe med at den blir for varm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte på med vann, men det hjalp lite.

blinker det når den er kald så er føleren på kjølevanntanken gåen/dårlig. Ta av kontakten å se om det er fukt i føleren.

Ok, får ta å sjekke kontakten. Når jeg var ute å kjørte i dag blinket den en stund for så å plutselig stoppe. Men det ser nå ut som at måleren ikke fungerer heller. En annen ting jeg la merke til var at måleren for drivstoff begynte å gå nedover mens jeg kjørte. Hadde da nettopp fylt opp tanken. Stoppet opp, men kunne ikke se noen lekkasje så det virker som at instrumentene begynner å ta kvelden. De andre instrumentlysene ser ut til å fungere derimot. Er det noen sammenheng mellom drivstoffmåleren og temperaturmåleren, eller er det bare tilfeldig at begge sluttet å fungere på samme turen?

Er nesten nervøs hver gang jeg er ute å kjører nå, om det bli full stopp en eller annen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er svært enkel.

Hadde samme problemet på min, føleren i vanntanken har lett for å irre (vann + elektrisitet = sarv)

Så det du trenger å gjøre er å slipe av kontakten til føleren i vanntanken. Hvis ikke det hjelper drar du på huggern og anskaffer deg en ny en.

VW Golf MK2 GTI 16v Sort

VW Golf MK2 GTI 16v Turbo Blå

VW Golf MK2 1.8i hvit delebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider