Gå til innhold

Lyd fra motor Vectra B!

Ranger emnet

DelPiero

Anbefalte innlegg

Har du air condition på din bil?

vet at det går en vackum slange inn i kupeen på bilen..

kan være den er defekt..

eller slik som min var at den laget lyd når air condition sto på

byttet min til en vanlig ledning og ikke en slik med riller i og da sluttet den og lage lyd,.,

vist du har air condition prøv å slå den av og se om lyden går vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar. men har nok ikke AC på min....

Lyden er en ulende lyd som kommer når det passer de, som oftest når bilden er kald/har stått en stund. Iriterende at hver gang jeg kjører i retning bilverkstedet slutter lyden rett før jeg kommer dit.. Den lager aldri lyden så lenge det er en mekaniker i nærheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, regner med at du har en 96-98 modell?

noen sier at det skal være en boks fremme med batteriet som lager en slik ulende lyd. kan det være det samme med din bil?

boksen er rund av form..

Det er en slags eksos renser tror jeg, den kommer på når du starter bilen og holder på fra 2-5min ca. det er iallefall normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og en irriterende susing i motoren min. På Opel sier de det ikke er noe galt, men den høres så absolutt ikke normal ut. Har en 2 liter c20xev eller noe sånt. Så hørte jeg en vectra bare med 1,8l... den hadde ikke den susinga... Men på min høres det mer ut som om lyden er i nærheten ha reimene en plass, dynamoen kanskje? hmm... Noen andre med denne motoren som har ei slik susing i motoren?

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider