Gå til innhold

Bytte tomgangsregulator?

Ranger emnet

Burny

Anbefalte innlegg

Hvor sitter den?

Er det noe jeg klarer selv? Har hørt at det er lett og bytte.

Sliter med at bilen jager på tomgang og noen ganger får så lav tomgang at den stopper, noen ganger i fart også hvis jeg f.eks holder clutsh inne og turtallet synker.. Kan det være dårlig dynamo også? At den lader dårlig?

Begynner og bli jævli irriterende, har mest lyst og kjøre bilen inni et tre noen ganger assangry2

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde liknende problem med tomgangen på min motor. Det viste seg å være gamle og inntørkede vakumslanger som hadde begynt å sprekke.

Sjekk alle vakumslanger på motoren. Bytt de gjerne. Koster ca. 100kr for 1 meter. Bør holde med 1 meter. Da eliminerer du i hvertfall en mulig årsak.

VW Golf 3 GTI 16v

Volvo 740 TIC

Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter den?

Er det noe jeg klarer selv? Har hørt at det er lett og bytte.

Sliter med at bilen jager på tomgang og noen ganger får så lav tomgang at den stopper, noen ganger i fart også hvis jeg f.eks holder clutsh inne og turtallet synker.. Kan det være dårlig dynamo også? At den lader dårlig?

Begynner og bli jævli irriterende, har mest lyst og kjøre bilen inni et tre noen ganger assangry2

Jeg hadde dette problemet med min. Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, men hvis jeg stod stille så kunne bilen plutselig stoppe. Den eneste måten jeg kunne holde bilen i gang på var å trykke inn gassen. Når jeg kjørte i fart og dette skjedde fikk jeg et skikkelig rykk i bilen.

Her viste det seg at gasspjeldet mitt hadde tatt kvelden. Verkstedet prøvde å grunnstille det men fikk ikke kontakt med sojeldet. Håper ikke dette er problemet ditt, for den ekke billig når den er ny! (ca. 3000,-) så kommer jobben i tillegg hvis du ikke gjør det selv.

Why didn't you fix it when you knew that was the problem?

En irritert Mads Østberg i en busslomme under rally Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dette problemet med min. Nå vet jeg ikke hvordan det er med deg, men hvis jeg stod stille så kunne bilen plutselig stoppe. Den eneste måten jeg kunne holde bilen i gang på var å trykke inn gassen. Når jeg kjørte i fart og dette skjedde fikk jeg et skikkelig rykk i bilen.

Her viste det seg at gasspjeldet mitt hadde tatt kvelden. Verkstedet prøvde å grunnstille det men fikk ikke kontakt med sojeldet. Håper ikke dette er problemet ditt, for den ekke billig når den er ny! (ca. 3000,-) så kommer jobben i tillegg hvis du ikke gjør det selv.

Ahh, faen.. Kan høres sånn ut, har vært på Møller nå idag, de hadde ikke tid til og se på det engang før uti september, og ingen av småverkstedene rundt her heller før i August..:angry:

Men på ene verkstedet sa det holdt og rense gasspjeldet osv. så skulle det visst ordne seg, og han så på bilen først også.. Så håper det er det som er problemet..

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider