Gå til innhold

Montering av klarglass (problemer)

Ranger emnet

Morten_A

Anbefalte innlegg

Idag skulle jeg montere dem nye lyktene på min 1994mod 850sedan.

etter exstremt mye knoting og banning var dem på plass.Disse hadde også exstremt dårlig passform.

Bilen min er jo en 94mod,og lyktene er til 95mod.Måtte kjøpe til 95 for og få disse lyktene,

Men tilbake til det store problemet. IKKE en ENESTE kobling er lik.Er dette pga at lyktene er uorginale,eller for at det er til en 95mod?

Får jeg kjøpt overganger(kontakt) for at dette skal passe?

Noen som har montert disse før?

legger ved et bilde av lyktene.Dem er identiske.

1505594-bilde1-1381866-bilde1-12936.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv 1994 mod og klarglass lykter fra bcb.no Men jeg har den kormma typen. Men de skal vere like. Mine passa rett på med serdeles god passform. Koblingene var også like og passet på. Har du den gamle typen front med høye lykter? Da kan de muligens bli porblemer. Men trudde de høye lyktene kun var på modellene før 1994.

Volvo 850 T5 Prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=143411

X: Volvo 240 GL

X: Volvo 940 Gl senere Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder av ledninger.kanskje det hjelper.

Dette er fra sideblinklys.En kobling som er gresk forhold til den gammle.Stikker også ut 2ledninger,hva er dette?

100_1195.jpg

Dette er til vodelykta,Slik kontakt som sitter i hovedlykta er også ny.Den gammle ser du hvordan var,Den hvite"3fas" skal kobles inn i den gammle lykta,men den nye lykta har 3runde koblinger,

100_1194.jpg

Sota og klare lyktene skal vist være like.Bare fargen som skiller dem.

Og hvordan pærer skal jeg bruke i hovedlyktene. H1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo h4 pære orginalt. Og på nye typen og på klarglass lyktene er det 2 x h1 pærer. Du må sjifte kontaktene på bilen din. Finn en som har en hugge bil og få kontaktene fra. Så skal du se det orner seg. Finns helt sikkert en plass på nette du finner tips om koblingen. Mulig du må legge opp rele.

De 2 ledningene på blinklysa er til diodene som sitter i hovudlyktene.

Volvo 850 T5 Prosjekt http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=143411

X: Volvo 240 GL

X: Volvo 940 Gl senere Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo h4 pære orginalt. Og på nye typen og på klarglass lyktene er det 2 x h1 pærer. Du må sjifte kontaktene på bilen din. Finn en som har en hugge bil og få kontaktene fra. Så skal du se det orner seg. Finns helt sikkert en plass på nette du finner tips om koblingen. Mulig du må legge opp rele.

De 2 ledningene på blinklysa er til diodene som sitter i hovudlyktene.

Ok,skjønner.Men disse "nye" koblingene mine.Er dem like som på din bil?

Hvordan kan di to ledningene fra blinklyset ha noe med diodene i hovedlykta og kjøre.blinklysa og hovedlyktene er vel noe som blir styrt vær for seg?

Sleng gjerne ut en link om dere finner noe som hjelper enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "nye" lyktene/faceliften kom i 1995, men turbomodellene hadde det før dette.

Har hørt om folk som har satt klarglasslykter på den gamle typen, og som ikke får nær og fjernlys til å lyse samtidig osv, pga de gamle originalt har H4 pære og da er det jo bare sånn. Går sikkert ann å gjøre om detta men

Lenke til kommentar
Del på andre sider