Gå til innhold

Vurdere kjøpe meg en A6 1999 2.4 trenger hjelp

Ranger emnet

Tommy220

Anbefalte innlegg

Hei alle

Dette er min føste post på dette forumet. Håper noen har tid til

hjelpe meg. Vudere om jeg skal kjøpe meg min første Audi A6 1999 2.4 modellen.

Bare lurer på hva er det som man burde være ekstra på vakt etter når man kjøper denne moddellen. Mener at jeg har lest at det pleier å være noen feil på denne moddelen, men jeg husker ikke helt hva det var. Derfor henvender jeg meg til dere som har hatt denne bilen og har den.

Håper noen har noen gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannstang og forstilling er det du bør sjekke. Det er kjente Audi "problemer". Er det automat, sjekk kassa for lekasjer/ulyder. Sjekk også at alt el. funker (vindu, speil...) Prøv også setevarme, sentral-lås, vindusvisker bak (om det er stv)

Audi deler er forholdsvis dyrt, så sjekk bilen nøye før kjøp! (Særlig om det er privat) Og A6 2,4 er det flust av, så ikke kjøp første du ser!

Finn en som er i bra stand med serv.hefte og du får en nydelig bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme bil men med Quattro og Tiptronic. Bilen har nå gått over 260' uten noe større problemer. Eneste jeg har skiftet er øvre stag i forstilling, bremser rund om, ABS pumpe, toppdeksel pakning og hjullager bak.

Det er kun ABS pumpe som ikke var slittasje del og kostet litt.

Jeg har nå hatt bilen i 6 år og er fornøyd. Bilen er nydelig å kjøre, men kan bruke litt bensin når du kjører i byen.

Men helt enig at det er mye å velge mellom så hvis jeg var deg så ville jeg sett etter en godt utstyrt bil.

Geir C
98 Audi A8 2.5Q
93 Cab 2.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider