Gå til innhold

Hvorfor er norsk politi så sure?

Ranger emnet

Mondeo

Anbefalte innlegg

Som mondeo skriver så er svensk politi veldig greie, slik var de også i Høljes i år. Pratet med de flere ganger mens de kjørte rundt..

Jeg ble også stoppet på Lutnes på tur hjem. Litt nervøs var jeg, men jeg visste at jeg var edru igjen. Jeg kjører til siden, politidama kommer bort og sier at de har en promillekontroll. Ok sier jeg og blåser. Hun sier alt er fint og ønsker god tur videre. I og med at vi hadde stoppet på denne plassen tok jeg og kameraten min oss tid til å pisse før vi dro videre. Og da lo hu politidama av oss i det vi løp bort i den lille skogen for å lette på trykket.

Hu spurte ikke etter førerkort eller vognkort, sa ikke noe på soting eller frontrutestripe, sa ikke noe på senking og 18 tom.

(Dette er ikke min bil, men kameraten min sin.)

Jeg har ikke en eneste gang møtt politi i Norge som ikke er folkelig (bank i bordet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kennet:

Hadde jeg skrevet hver gang jeg ble stoppa så hadde dere blitt lei med stor L, for det er ikke få.Flere ganger i uka det faktisk.

bare når jeg faktisk blir urettferdig behandlet jeg deler det med andre..

Og du kan bare drite i om jeg "syter" som du så fint kaller det, for det har du over hodet INGEN værdens ting med.

Så lenger jeg ikke henger ut noen eller at innholdet virker støtende på noen, så skal du ta deg fart løpe langt faan i hellvete om hva jeg skriver.

Hahaha! Blir du stoppa flere ganger i uka? Kjører du hvit 80-talls Iveco med LT skilter? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Blir du stoppa flere ganger i uka? Kjører du hvit 80-talls Iveco med LT skilter? :P

nei..hvordan det?

Blir i allefall overrasket hvis jeg ikke blir stoppet på en lørdagskveld eller fredagskveld.

Kommer til og med bort til meg når jeg fyller bensin, eller spiser burger eller hva faan jeg gjør.

Har sittet i bilen med motoren av på en avsides parkeringsplass med dame og greier, og det har kommet to...TO politimenn og behynner å banke på ruta mi å flashe meg lommelykta...

Det er serriøst nazioppførsel på de folka der!

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennet:

Hadde jeg skrevet hver gang jeg ble stoppa så hadde dere blitt lei med stor L, for det er ikke få.Flere ganger i uka det faktisk.

bare når jeg faktisk blir urettferdig behandlet jeg deler det med andre..

Og du kan bare drite i om jeg "syter" som du så fint kaller det, for det har du over hodet INGEN værdens ting med.

Så lenger jeg ikke henger ut noen eller at innholdet virker støtende på noen, så skal du ta deg fart løpe langt faan i hellvete om hva jeg skriver.

Oki da.. du har aldri skrevet noe sytetråd om politiet eller annen form ordensmakt..

Virker disse trådene kjent ?

Førerkort midlertidig beslaglagt.

Hvordan gjøre skiltene på bilen litt mindre synlige?

Tatt i laser.

Avskiltet og bøtelagt, nok en gang

En sorgens dag for meg i allefall.

76km/t. i 50sonen.

Det er 6 av rett i overkant av 50 tråder du har starta... det tilsvarer over 10% av trådeme dine omhandler at du enten klager over politiet og/eller andre ordensmakter, eller at du skryter over at du har gjort noe ulovlig..

Under disse trådene så ligger vel ikke den gangen når du ble tatt for å kjøre forbi en politibil som du nekta for i første omgang men det kom frem at du hadde gjort selvom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vi diskutere dette temaet? Dette er ikke et angrep på deg, Skurk, men det er faktisk ikke mange på dette forumet som ikke er klar over hvilket forhold du har til ordensmakten, og hva du har gjort i trafikken.

Det er egentlig ikke så veldig mye å diskutere frem og tilbake rundt, greit nok, folk er forskjellige.

For å svare på tråden, har jeg aldri opplevd ugrei behandling fra politiets side. Når jeg er på byen og møter på politiet er de generelt sett hyggelige, og tar seg faktisk tid til en liten samtale i noen tilfeller. Spanderer gjerne snus på en hyggelig snut. Eller noe slikt.

Men det er ingen tvil om at folk behandles ut fra trynefaktor. Jeg kler meg "som folk", vil kanskje noen si, og det trekker opp for min del. Folk som kler seg som skatere og andre stiler i den gaten, vil nok kunne oppleve annen behandling. Trynefaktor er det ingen tvil om at det forekommer.

Og det varierer nok stort fra sted til sted. Er ikke så alt for mye hyggelig politi i Oslo, for eksempel. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, snuten er veldig grinete til tider, ikke mot meg, men har sett dem bli det.

Jeg har aldri hatt trøbbel med politiet, selv om jeg hadde trimma scooter i 2 år.

Fikk lov til å kysse en kvinnelig betjent på kinnet faktisk. (russeknute). Var en av 4 på skolen min med rundt 300 russ som klarte det. :)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes politifolk som er snille :

jeg var ute og testet min kamerats golf3 Vr6, kjørte fra strømmen opp blåkoll tunellen i godt driv, ut fra tunellen og inn på motorveien hadde jeg meget god fart, og hva tror du ikke var den første bilen jeg suste forbi? jo en uniformert politi bil, jeg stod på bremsen og blinket inn til høyre.

en ung mann kom bort og spurte om jeg hadde dårlig tid, jeg sa at nei ikke sånn veldig.

han så på førerkortet og vognkortet, gikk bak i bilen sin og sjekket skilt nr. her var det avskiltingngs begjæring pga for sent betalt årsavgift... 215 kr...

han så at vi bodde nærme og sa at han kunne kjøre bak oss hjem slik at vi slapp at bilen skulle stå der langs motorveien.

når vi kom frem til kompisen min sa de at det røyk mye blått av bilen, jeg svarte at det var dårlige ventiltettninger i toppen men at vi skulle ha ut motoren ila uka. ok sa han, så spurte han hvor mye jeg hadde ut på motorveien, jeg sa at jeg hadde 90 og litt til pga aks felt, han bare smilte og svarte, ja ser jo at det er VR6, må jo tråkke på litt da ;)

men det mest positive var at han ba oss betale regningen, ta med kvitteringen for den og komme innom stasjonen før kl 12 slik at vi slapp ekstra utgifter for og hente skiltene, så ønsket de oss en riktig god kveld :)

så det finnes gode politifolk der ute, husk, er du rasshøl fra første stund så legger du selv lista.

my 90 cent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er altfor mange "18tisser"/wannabe-blitzere som har purken som 1.fiende og staten som 2. her inne.

whine whine

Onkel Blå er sjelden noe problem. Plenty greie karer. Men det er noen som ikke burde vært i politiet,de tåler ikke "makten" de har ved å være politi. Samme med alle grupper,være seg poteter,innvandrere,taxisjåfører,leger...det er noen råtne epler i enhver kurv,som dessverre ødelegger inntrykket vi har av de som gruppe...

Staten er det verre med. En god del av byråkratene,sosionomene og økonomene der burde få seg en realitycheck. En stor en. Jeg bor i Lillestrøm,og f.eks. sosialetaten er helt på trynet her. Vanlig husleie for en normal leilighet her er 5K+. Vet du hva satsen du får for å dekke den er på??? Jeg har akkurat vært igjennom den mølla grunnet en lang sykemelding,så jeg vet.. For å si det enkelt,hvis du sparer opp det du får et helt kvartal,så dekker det såvidt EN husleie.

Og for folk som har betalt skatt og avgifter i flere tiår,så er ikke den satsen spesielt imponerende. Føler liksom ikke at man får igjen stort for sin surt betalte skatt og lassevis med avgifter... som tilsammen er grovt regnet 65% av alt jeg har tjent.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig purken i USA så mye bedre? Jeg regner med at Norge har et eller annet "To serve and protect"-motto også. Er dere sikre på at Amerikansk purk følger det, kun fordi de har det som motto? Jeg mener, jeg snakker med mange amerikanere over nettet, og ingen av dem har noe særlig godt forhold til politiet der heller. Purk er purk - noen er hyggelige, noen er drittsekker. Mulig at svenske politiet (og svenskene generelt?) har noe bedre forhold til bil og bilkjøring? Det skal jeg ikke si noe imot på :)

Men jeg tror fremdeles individet er veldig viktig.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånne som deg som er med på å gjøre sånn at politiet kan være rassehøl mot ungdom.. Bare sånn at du vet det liksom..

Og siden du sitter der og er så stolt og skryter av hvordan du er mot politiet. gidder du da å ungå å skrive neste sytetråd om at du ble tatt? sånn som du ALLTID gjørs ellers når du blir stoppa eller får kjeft av noen..

Fy faen så frekk du er... Arrogant og til tider super useriøs.

Jeg skjønner ikke hva poenget ditt er med og sitte der og skrive frekke kommentarer til folk som skriver på forumet. Du legger opp til at folk skal skrive frekkheter tilbake så du kan kose deg med alle tilbakemeldingene.

Sånne som deg har INGENTING som moderator og gjøre. Du bør søke hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er altfor mange "18tisser"/wannabe-blitzere som har purken som 1.fiende og staten som 2. her inne.

whine whine

Out of interestest.

Hva er en wannabe-blitzer?

Og enda en ting, hva er en blitzer?

Lurer bare på nøyaktig hva du sikter til. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Out of interestest.

Hva er en wannabe-blitzer?

Og enda en ting, hva er en blitzer?

Lurer bare på nøyaktig hva du sikter til. :)

Aner ikke jeg vel, bare så en fjortiss på TV som var blitzer (som Thomas Gjertsen kødda med) som sa han hata først purken, og så hata han staten :) :)

Her er TV-klippet jeg sikter til hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider