ChristR Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Jepp, helt sykt. Kjørte bakhjulsdreven bil på vinterføre og skulle ut av et vikepliktskryss, var helt klart i krysset men jeg sto og spant som bare det midt uti krysset (sto bom stille i 5-10 sek, og kunne ikke rygge pga bil bak), så kommer en fyr fra venstre og kræsjer inn i baken min, og til slutt endte det med en liten sak hos politiet. Da burde ALLE som kjører MB på vinteren miste førerretten og få 11kkr i bot:) Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 drt du sier er at du ikek PRØVDE å spinne.? jeg har ikke hatt lappen på snøføre enda, men jeg hadde garantert prøvd meg i hver sving og hvert kryss:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Jepp, helt sykt. Kjørte bakhjulsdreven bil på vinterføre og skulle ut av et vikepliktskryss, var helt klart i krysset men jeg sto og spant som bare det midt uti krysset (sto bom stille i 5-10 sek, og kunne ikke rygge pga bil bak), så kommer en fyr fra venstre og kræsjer inn i baken min, og til slutt endte det med en liten sak hos politiet. da burde jo ikke du fått boten da.. når han kommer med så fart at han ikke stopper når du er i krysset, så er det jo hans feil.. du kjørte når det var klart, så du er i grunn skyldfri her, du kan ikke noe for at bilen ikke vil spille på lag da.. hehe så framt du ikke viste om at dekka var slitte eller noe slikt.. hehe der tror jeg snuten tok deg kunn pga alder.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyW Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Det er sånn det er i Norge det, er du i et vikepliktskryss og dette skjer har du skylda uansett om du får motorstopp, spinner eller hva som skjer.. Men men, sånn er det, kom heldigvis ut av det billigere enn forventet! Siter 2003 BMW 320da facelift black sapphire Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Da burde ALLE som kjører MB på vinteren miste førerretten og få 11kkr i bot:) Faen... da må jeg ha meg ny vinterbil... :( :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 On-Topic: "Dette var nødvendig for å ta verstingene"...?? WTF? Er det helt mørkt? Verstingene er de apene som har 199.9km/t gjennom sentrum i rushen,eller som gasser forbi i krabbefeltet med to hjul i grøfta fordi det kommer biler i mot...det er de de burde lete etter. Ungdommer som slapper av i bilen med en brus sammen med kompiser og som har fancy biler er neppe representert stort i den kategorien (de er sikkert der også) men man har neppe tatt "verstingene" i distriktet ved å stoppe enhver bil med vinge eller store hjul. Gjør man det,så er det ikke verstingene de leter etter,men kroner... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 On-Topic: "Dette var nødvendig for å ta verstingene"...?? WTF? Er det helt mørkt? Verstingene er de apene som har 199.9km/t gjennom sentrum i rushen,eller som gasser forbi i krabbefeltet med to hjul i grøfta fordi det kommer biler i mot...det er de de burde lete etter. Ungdommer som slapper av i bilen med en brus sammen med kompiser og som har fancy biler er neppe representert stort i den kategorien (de er sikkert der også) men man har neppe tatt "verstingene" i distriktet ved å stoppe enhver bil med vinge eller store hjul. Gjør man det,så er det ikke verstingene de leter etter,men kroner... A god damn MEN!!! Cash is king Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Ganske typisk at man tar de som henger i byen, i stedet for de som utgjør en fare. Så på lokalnytt fra NRK Hedemark&Oppland for et par dager siden. Oppland er versting når det gjelder dødsulykker her i landet. En eller annen høy person i Vegvesenet ble intervjuet og han var selvsagt bekymret. (dog uten å nevne veistandarden selvfølgelig.) Og i bakgrunnen på intervjuet hadde man bilbeltekontroll inne på industriområdet nedenfor BT på Lillehammer Tror ikke det har dødd så mange i det området gitt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Er vel med politi som det er med absoulutt alle andre mennesker; mange hyggelige, og noen drittsekker. Uheldigvis står drittsekkene mer frem.. Har møtt mange snille, kule politifolk, og jeg har møtt politifolk som burde blitt fratatt skiltet sitt på stedet :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Er vel med politi som det er med absoulutt alle andre mennesker; mange hyggelige, og noen drittsekker. Uheldigvis står drittsekkene mer frem.. Har møtt mange snille, kule politifolk, og jeg har møtt politifolk som burde blitt fratatt skiltet sitt på stedet :) My point excactly. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 My point excactly. Er ikke på noen som helst måte politi du? Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Nei, det er jeg nok ikke :-) Hvis jeg var det, og grunnen til at du spør er at du er redd for eller lurer på om politiet sitter og leser det dere skriver her inne, hadde jeg nok funnet på et litt bedre dekknavn enn "Juristen". Hvorvidt politiet sitter og leser det dere skriver her, vet jeg ikke, men jeg håper da at de har bedre ting å ta seg til. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Nei, det er jeg nok ikke :-) Hvis jeg var det, og grunnen til at du spør er at du er redd for eller lurer på om politiet sitter og leser det dere skriver her inne, hadde jeg nok funnet på et litt bedre dekknavn enn "Juristen". Hvorvidt politiet sitter og leser det dere skriver her, vet jeg ikke, men jeg håper da at de har bedre ting å ta seg til. Vet at de er innom her og ser, og det gir jeg forholdsvis faan i. Grunnen til at jeg lurte var at du hadde lappen på utrykningskjøretøy. For min del så må politiet bare se innom. Det jeg skriver her er ikke i nærheten av hva jeg klarer å lire ut av meg rett opp i trynet på dem. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Jeg kan ikke huske å ha nevnt noe sted at jeg har utrykningslappen, før jeg nettop laget en ny tråd som gjaldt dette, og den ble laget en del timer etter at du stilte spørsmålet :-) Men hvis jeg har nevnt det før, har jeg i så fall glemt det. Ha meg i så fall unnskyldt ;) Andre yrkesgrupper som også har utrykningslappen: ambulansepersonell, brannvesen, Røde Kors/Norsk folkehjelp, Stortingets biltjeneste, Forsvaret (militærpoliti, sanitet og enkelte andre militære avdelinger). Så la oss legge den ballen død; jeg er ikke politi. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Så hvem av disse som har opplæring på lasermålingsutstyr? Ja, jeg også har prøvd laserpistol, men er vel ikke sertifisert bruker av det. Bare fikk prøve den litt=) Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg