Tazzadar Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 62 impala med 283cid motor som yter 195hk, jeg vil ha litt over 300hk, hvor mange grunker må jeg ut med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Dette er det nok mange rendyrkede amcar-entusiaster som har mye å si om, men før de slipper til må jeg komme med en kommentar, eller rettere; et spørsmål. Har den 195 hk i forhold til datidens målemetode? Amerikanerne skiftet vel målemetode på slutten av 60-tallet, og da er vel ikke nødvendigvis 195 hk det samme med den nye metoden? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzadar Skrevet Juli 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Dette er det nok mange rendyrkede amcar-entusiaster som har mye å si om, men før de slipper til må jeg komme med en kommentar, eller rettere; et spørsmål. Har den 195 hk i forhold til datidens målemetode? Amerikanerne skiftet vel målemetode på slutten av 60-tallet, og da er vel ikke nødvendigvis 195 hk det samme med den nye metoden? Da må jeg nesten ha forklart hva den gamle/nye målemetoden går ut på;) Er helt fersk vettu! Motoren er original og jeg fikk tallene fra wikipedia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2007 Da må jeg nesten ha forklart hva den gamle/nye målemetoden går ut på;) Er helt fersk vettu! Motoren er original og jeg fikk tallene fra wikipedia. Ingen ekspert på dette jeg heller, men jeg husker fra en artikkel om Chevy small-block i bladet Wheels for noen år siden at de gikk over fra SAE gros til SAE net (eller omvendt) på siste halvdel av 60-tallet. Og at den nye metoden, som forøvrig samsvarte mer med europeiske DIN-hester, var strengere og at effekten dermed sank noe. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 62 impala med 283cid motor som yter 195hk, jeg vil ha litt over 300hk, hvor mange grunker må jeg ut med? Nå vet jeg ikke hvor mye du har tenkt å legge i dette men et godt tips: Kjøp en ny crate engine. 283 vil ha lite dreiemoment i en 62 Impala. Få deg en 350/383/400 small block eller dra til med en big block. Her kan du sjekke ut hva du har for motor etter støpenummer. http://www.mortec.com/ Lykke til :hellothere: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg