Gå til innhold

Bilstereobatteri , under 2000?

Ranger emnet


bjaa

Anbefalte innlegg

Halla!

 

 

Jeg trenger nytt batteri til bilen, kikker på litt forskjellig, blandt annen Maxxima, Kinetik og Optima. Har ikke råd til å bruke mer enn 2000 kroner, helst noe under det og..

 

Endelig fått ny sub (SS T5 12") og når jeg nå laster forsterkeren ned i 1ohm så klipper den, regner det er pga. spenningsfall / lite strøm.. Så ser etter nytt batteri.

 

Tenkte kanskje Kinetik var greit, HC600 ser jo ut til å være greit å plassere, men har også vurdert større løsninger, f.eks Optima Red top?

 

Noen som har noen gode forslag? Skal brukes baki bilen, da jeg vil ha orginalt batteri forran..

 

 

Takker for svar

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla!

 

 

Jeg trenger nytt batteri til bilen, kikker på litt forskjellig, blandt annen Maxxima, Kinetik og Optima. Har ikke råd til å bruke mer enn 2000 kroner, helst noe under det og..

 

Endelig fått ny sub (SS T5 12") og når jeg nå laster forsterkeren ned i 1ohm så klipper den, regner det er pga. spenningsfall / lite strøm.. Så ser etter nytt batteri.

 

Tenkte kanskje Kinetik var greit, HC600 ser jo ut til å være greit å plassere, men har også vurdert større løsninger, f.eks Optima Red top?

 

Noen som har noen gode forslag? Skal brukes baki bilen, da jeg vil ha orginalt batteri forran..

 

 

Takker for svar

 

Husk at om du kobler sammen batteriene, som jeg regner med at du har tenkt å gjøre, så blir aldri det beste batteriet bedre enn det svakeste.

Den ene lader ut det andre, vis de ikke er like..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trenger ikke være like, de må ha lik indre resistans hvis jeg husker riktig. Dvs at HC600-HC2400 som har ca like indre resistans vil fungere veldig bra sammen. Som f.eks. HC800 bak og HC1800 framme.

 

Men så kan man også montere en diode som gjør at strømmen går kun fra det orginale batteriet og bak til f.eks. HC800.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår