Gå til innhold

Beste subben?

Ranger emnet

zpaidermainn

Anbefalte innlegg

Da er det SQL sub jeg er ute etter.

Skal spille om ikke så alt for høyt, mye bass og rent. Skal ikke konkurere i noe db, men det skal fungere som f**n allikevel. Skal være vondt å sitte i bilen når det vrenges opp.

Og de som er mer opptatt av at det skal låte fint og rent skal også synes det er et bra anlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen hørt om dragster? har 2 x12" trøkker bra men trenger no info om dem... fant ikke på nettet..noen som kan hjelpe?:rolleyes:

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pedal to the metal

Hva som spiller høyest osv....

Tror han er verdens beste i bilstereo vettu:op

Ber allernådigst om unnskyldning. Det var ikke meninga å virke flåsete eller "jeg-kan-mere-terminologi-enn-deg-hahaha" bedreviter.

Skriv det av som senskader etter å ha hengt på sounddomain.com forumet en tid...

Der kan du snakke forvirring og forkortelser, hehe :eek:

Et generelt tips er å sjekke ut priser på ting over dammen.

Frakt for 15 kg sub er ca kr. 350 med usps, og da sparer en endel med dagens dollarkurs, og det faktum at ting som koster litt som regel er endel billigere der borte.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zpaidermainn

Da er det SQL sub jeg er ute etter.

Skal spille om ikke så alt for høyt, mye bass og rent. Skal ikke konkurere i noe db, men det skal fungere som f**n allikevel. Skal være vondt å sitte i bilen når det vrenges opp.

Og de som er mer opptatt av at det skal låte fint og rent skal også synes det er et bra anlegg.

OK... Ta en titt på Focal sine sub'er... Focal er veldig gode på elementer, scorer alltid høyt i tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eforsnes

veit ikke jeg men jeg tror dere har glemte denna herrre fra MA Audio...!! må lete en stund for å finne forsterker til å drive dennnaaa

http://www.maaudio.com/productcatalog.cfm?class=263

Har vært med på og prøve ut Kore15 ikke noe imponert over den eller noe annet ma-audio har, men dem er cool og se på.;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eforsnes

hmm men jeg lurer da på om dere brukte en forsterker som yter noe i nærheten av 5000 watt rms eller 10000 watt peak???

Nei kjørte CA 2000 WATT RMS med forsterkere kom til ca halvt volum så begynte bassen og smelle for den bonna i spola, en 12 ground zero spilte faktisk mye berdre og høyere med bare den ene forsterkeren.

Å vi prøvde flere kasse løsninger på Kore15 men ingen imponerte..

Er kun to subber som ghar imponert mye å det er ground zero og Digital designs..

Eller brae suber som jeg har prøvd er sound streem sp160,rockford og fokal alle er bra subber men koster litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zpaidermainn

Så ground zero og Digital designs er ikke dyre subber det da? hva ligger prisene på? Vet du av noen plass her i norge jeg kan få kjøpt disse... ?

Hva med JL audio? lest masse om dem i amerikanske forum, men lite her i norge. Hva ligger disse prismessig på?

Les innleget før du begynner og utale deg.. sier at dem koster litt, det vil si at det er ikke noe billig sub.

ground zero 12" liger vel på 10-12.000.- og 15" på ca 15.000.-

Digital designs fra 6000 opp til ca18.000.- er det vel..

JL audio har mye bra i prisklassen fra 1500-3000.- har ikke prøvd så mange men dem vi har prøvd har vær helt ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JL audio w7 er en sinnsykt bra basser som krever godt med effekt og fyldig lommebok... tror 13" koster 8000-9000 ??

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En JL 12W7 koster ca 4400 og en JL12W13 koster ca 5150 her, men det finnes en myriade av andre sjapper på nett. Fraktkost blir ca 600 - 700, legger man på toll og tull så blir totalkost hhv rundt 5850 og 6750 for 12w7 og 13w7.

Hvis da prisestimatet på disse i Norge er rundt 8000 - 9000, så sier det deg selv hva som lønner seg...

Riktignok tar det 4 - 6 uker å få sendt suben, men den tiden kan en bruke til å mekke ei fin kasse, montere forsterker, legge skikkelig kabling, vaske bilen inn og utvendig, polere og shine kjerra for storfint besøk.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider