Gå til innhold

Skiver bak!

Ranger emnet

vwfreak

Anbefalte innlegg

Har snart en hel bakstilling med skiver liggende og lurer på om noen har vært borti bytte fra vanlig tromler til skiver.... Er fra en golf GTI 8v trur jeg....

-Må man bytte hele stillinga el går det å skru av tromler og alt det der (og kaste det til h*******) og skru på skiver og kalippere og sånn på bakstillinga jeg har nå?

-Må man gjøre noe for å få håndbrekkwiren til å passe eller passer dette rett over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

du kan skifte hele bakstillingen mener jeg - dette er vel også smartest med tanke på at gti har innebygget et ekstra stab stag / krenkningshammer i bakakslingen .... men du må tenke på at gti har større bremsekraft forst......

Husk og monter den der bremselastfordelerveiesaktingen.. heh..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet alt dette nettop ... må bytte hele bakstillingen samt håndbrekk vaiere, jegh måtte bytte bremserør og slanger også..

men jeg kasta den laste ventil saken! var det dumt :) ? det var ikke det på bilen fra før så jeg trodde det gikk greit :/ noen som har noen inspill på dette? virker som jeg bremser litt for mye på bakhjulene for tiden..

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleVik

byttet alt dette nettop ... må bytte hele bakstillingen samt håndbrekk vaiere, jegh måtte bytte bremserør og slanger også..

men jeg kasta den laste ventil saken! var det dumt :) ? det var ikke det på bilen fra før så jeg trodde det gikk greit :/ noen som har noen inspill på dette? virker som jeg bremser litt for mye på bakhjulene for tiden..

se fram til karuselltur som speedwell sier ja..

vet hvertfall om 1 person som har fløget av veien i litt over 100 pga manglende innstilt lastventil.. stod plutselig en bil i veien som holdt 30 km/t.. bakhjula låste seg, whops, bilen går med ræva først av veien og smell.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleVik

Den lastavhengie ventilen justerer bremsekraften på bakhjula ettersom hvor mye vekt du har i bilen........ så hvis bilen din bremser mye på bakhjula så ville nok jeg satt på ventilen før snøen kommer... hvis du ikke liker å nappe litt i stikka da.... :D:D Kan fort bli en grøftetur da! :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er dritt med den ventilen er at den fungerer ikke som tenkt når bilen er senket.. slik jeg ser det vil jo bilen tru den er tung bak om den er senka.. pga av at bakstillinga ligger nærmere gulvet på bilen..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ventil er justert etter at jeg senket den - men den har jo ingen funksjun nå lenger - da bilen nesten ikke synker ned bak økes aldri bremse mengden bak av den ventilen ... men du bør nok ha den ja - før jeg fikk den justert etter senking bremset det alt for mye bak - og det er som fortalt her ikke morsomt ...

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...