Gå til innhold

Flere snowboardere her?

Ranger emnet

T_A_H

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dæven! Det så grise tøft ut! :) Drømmen er å stå der 1 uke eller 2 :o)

Selv har jeg sikkert stått på brett i 7år eller noe. Kjøpt meg nytt brett nå for 1 uke siden ca. Bytta ut Burton brett og bindinger til fordel for et Travis Rice Lib Tech brett (Magne Traction<3) og Forum Republic bindinger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står også på brett! Har vell stått i 10 år tenker jeg..

Siste tre årene har jeg ikke vært særlig aktiv, men i år har det tatt seg opp igjen. Kjøpt komplett nytt utstyr fra bunn til topp!

Har vært en helg på voss, tre helger i sogn og en helg på geilo hittil i år samt et par ganger i Eikedalen per uke. Skal til Hemsedal neste helg og Bad Gastein i Østerrike 8-15. mars!

Truls.

- ( ) Mazda 323 GT-R

- (X) Opel Vectra B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke selv på snowboard, men har planer om å teste det. Blir mest slalom for min del.

MEN kan dere snowboard folk slutte å sitte rett etter et heng!!!

Har opplevd flere farlige situasjoner hvor folk sitter midt i bakken under et heng, holdt på å halshugge en kjerring en gang, klarte akkurat å vri meg rundt og treffe henne med låra istedenfor med skia.

Altså bakken er for alle også snowboard-folk, men tenk litt over hva dere gjør mtp sitting i bakker!

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ikke selv på snowboard, men har planer om å teste det. Blir mest slalom for min del.

Har opplevd flere farlige situasjoner hvor folk sitter midt i bakken under et heng, holdt på å halshugge en kjerring en gang, klarte akkurat å vri meg rundt og treffe henne med låra istedenfor med skia.

Altså bakken er for alle også snowboard-folk, men tenk litt over hva dere gjør mtp sitting i bakker!

Man skal da heller aldri sette utfor over et heng uten å vite hva som er bak! Skal du kjøre fort og hoppe langt, så begynn med skihopping! En alpinbakke er ikke noe for folk som tror de skal trene til verdenscuprenn i utfor!

Husk at den som kommer bakfra har vikeplikt!

Hilsen en med snowboard og carving...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der, på en måte. Når man sitter rett etter en kul, risikerer man jo å bli slått gul og grønn, i tillegg til at man utsetter andre for fare. Ved å heller sitte PÅ kulen, og da helst i utkanten, blir det bedre for begge parter.

Men at noen gjør det betyr ikke at alle gjør det.

I noen bakker er det værre enn i andre. F. i Høgegga i Trysil er det ikke så mange folk i løypa, siden de som ikke er der for å kjøre fort kjører et annet sted.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal da heller aldri sette utfor over et heng uten å vite hva som er bak! Skal du kjøre fort og hoppe langt, så begynn med skihopping! En alpinbakke er ikke noe for folk som tror de skal trene til verdenscuprenn i utfor!

Husk at den som kommer bakfra har vikeplikt!

Hilsen en med snowboard og carving...

JA men selv om jeg tar meg en kosetur ned bakken rimelig sakte så kan man ikke reagere raskt nok med ski på bena for å styre unna en gruppe på 5 stk....

Dette er ikke for å generalisere, men bare som et AHA-tips.

Som T_A_H sier så hadde det vært en million ganger bedre om folk satt på begynnelsen av henget slik at man ser dem i god tid.

Mange heng på hafjell f.eks. er korte, men bratte. Og da får man dårlig med tid for å styre unna...

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider