Gå til innhold

Simen's '98 Opel Vectra B 1.6 16v

Ranger emnet

Stuffed

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg har nå kjøpt min første bil, og har gått igang med å planlegge hva som skal gjøres.

Bilen er en 1998 Modell Opel Vectra B 1.6l 16v :titties:

Her er noen bilder fra salgsannonsen:

986153230242421153l2ny2.jpg

986153231208721153l3ye7.jpg

986153247097121153l6fg7.jpg

986153219437721153l9ul9.jpg

Det som skal gjøres er i løpet av tiden fremover er MYE :)

• K&N Filter.

• Cat-back effektanlegg.**KJØPT**

• Bra anlegg :) **KJØPT**

• Nye felger.(Koya eller Momo) 17"

• Få proffsota rutene bak

• Nye gulvmatter, pedaler, ratt og girkule.

• Nye hvite instrumentskiver.

• Lakke om detaljer i dashboardet.

• Nye setetrekk.(Muligens racingseter foran)

• Nytt trekk i dører.

• Stylingsett, Angeleyes og justerbart senkesett.

• Omlakkering. (Svart tror jeg)

• Motorswap og turbokonvertering '08 ?

***Har sikkert glemt noe i farta***

Det skal mest sannsyneligvis gjøres i den rekkefølgen de står.

Jeg håper på å få bilen i løpet av uka, den er på service hos forhandleren for å skifte bremsene og frontrute.(Som det er noen fæle riper i)

Bilen har forøvrig gått 107000km, og er kjørt av en gammel dame som har vært syk det siste året, så den har stått stille i nesten ett år.

Følg med for oppdateringer! :)

'98 Opel Vectra B 1.6l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir isåfall motorswap, men spørs såklart hvordan det blir å få det godkjent :)

Må ut med 69 000,- + nytt drivverk(Er ikke sikker, bilen står på Opel og ble sjekka idag, får dommen i morgen!), frontrute og bremsesett,(Det blir trekt litt av de 69 000,- pga disse) samt at jeg skal ha catback effektanlegg med en gang siden det anlegget som sitter der nå er litt rusta ihjel :P

Sånt skjer når bilen står lenge stille.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere Opel meat på bygda! Herlig førstebil, og det her kommer til å bli en gjennomført pakke hjul. Denne gutten gir seg ikke før det skinner. Gleder meg ufattelig til vi får startet på prosjektet her, og får fikset ferdig min skjønne lille Astra.

Pling på meg i morgen mate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått dommen:

Reperasjonen kommer på ca 12 500kr, men de trekker 10 000kr av bilprisen, og så må jeg betale omreg på 6 000kr og veiavgifta på 3 000kr(?)

Nå blir det godt å få ut konfirmasjonspengene jeg har sitti å gnidd på i flere år! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen bil, men et lite tips.

Kjøp de felgene du har lyst på så fort som mulig. Gir så ufattelig større inntrykk/inspirasjon om hvordan bilen blir/hvordan du vil ha den. Kanskje du vil innse at bilen blir finere clean enn med full styling, eller at den stylingen du vil ha passer rett og slett ikke på bilen :)

Uansett, flott førstebil, hakket finere enn min egen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snasen bil, men et lite tips.

Kjøp de felgene du har lyst på så fort som mulig. Gir så ufattelig større inntrykk/inspirasjon om hvordan bilen blir/hvordan du vil ha den. Kanskje du vil innse at bilen blir finere clean enn med full styling, eller at den stylingen du vil ha passer rett og slett ikke på bilen :)

Uansett, flott førstebil, hakket finere enn min egen.

Tusen takk for tips! :)

Jeg har tenkt å kjøpe felgene først, Men ingen av de kommer i første rekke sånn med de første, jeg får ikke lappen før i Oktober(Tidligst) så vet ikke om det er noe vits å kjøpe felger nå for å øvelseskjøre med de.. Kan heller spare meg til våren og kjøpe noen dyrere og finere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lurt lite tips :)

Selvom jeg også er enig med min kjære venn Stuffed her, også spessielt med tanke på hvor vi bor og miljøet her. Og om det rett og slett er så lurt å ha de på bilen mens man øvelseskjører, og pusser opp resten :)

Gleder meg til fredag, og håper anlegget kommer til da !

Har snakket med JC her, og funnet ut hva vi må gjøre for å fikse mitt også. Som vi igjen kan bruke for å få ditt up'n running. :dj

Snakkes etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et av basselementene:

dsc01197qz5.jpg

Vi brukte egentlig ikke så veldig mye tid på å bygge selve basskassa, men det gikk over Fredag og Lørdag i helga, og vi fikk spilt inn elementene Søndag-Mandag.

Basskassa er ferdig, men mangler å trekkes i stoff:

dsc01204fk6.jpg

Effektanlegget nettopp åpnet:

dsc01200rz3.jpg

Trofast hjelper prøver å bore ut to rustne bolter:

dsc01206bs2.jpg

Her sleit vi veldig, da det var to rustne bolter som brakk når vi skulle ha av orginalanlegget, og vi brukte vel omtrent 2 timer på å bore de ut grunnet dårlig bor.

Motoren:

dsc01199dy4.jpg

:)

Mer kommer forhåpentligvis snart, men det er gatebil på Rudskogen til helga, så blir nok lite skruing før etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider