Gå til innhold

8v gti fusk

Ranger emnet


Jetta85gt

Anbefalte innlegg

har en 85 gti 8v som ikkje vil gå på tomgang når den er varm. den går som ei klokka når den er kald. skifta reg reim her for ukes tid siden, den var meget slitt. registeret va i feilstille pga nedslitte tenner på reima. men etter reima vart skifta gikk bilen som ei klokke. men når den når arbeidstemperatur vil den ikkje gå på tomgang. blir og vankselig å starte.

 

bilen har gått 249.000km, har lagt merke til at eksosen er litt blå. så bruker litt olje.

 

noen som har forslag på ka som kan vere gale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Etter det du beskriver er jeg rimelig sikker på at det er lambdasonden som er gåen.

Du merker det typisk ved at bilen er kjempesprek når motoren er kald,men usannsynlig kjip når den begynner å bli driftsvarm.

 

Er sjelden lambda på en 85 GTI.

Jeg tipper varmkjøringsregulatoren din er dårlig.... da får bilen for mye bensin når den er varm og blir kødden.

Har hatt samme problemet før på GTi 8v

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

kor sitte varmkøyringsregulatoren? har spurt litt rundt å det e vanskeleg å få eit godt svar.

men beskrivelsen din med at den går dårleg når den e varm stemme, den har begynnt å få tenningsbank og. har hatt mykje tull med tenninga, hadde bilen inn på møller, må berre sei det e dei mest inkompetente folka eg har vore borti.

skal bytte bensinpumpa og no.

 

har fått ei jævli during i drivverket framme, så skal gå over å skifte hjullager og drivknutar. dyrt med bil:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kor sitte varmkøyringsregulatoren? har spurt litt rundt å det e vanskeleg å få eit godt svar.

men beskrivelsen din med at den går dårleg når den e varm stemme, den har begynnt å få tenningsbank og. har hatt mykje tull med tenninga, hadde bilen inn på møller, må berre sei det e dei mest inkompetente folka eg har vore borti.

skal bytte bensinpumpa og no.

 

har fått ei jævli during i drivverket framme, så skal gå over å skifte hjullager og drivknutar. dyrt med bil:P

 

Har ikke bilder, men varmkjøringsregulatoren står nede på blokka på forsiden av motoren din (mot grillen). Går en slange inn og en ut (til bensinmengdefordeleren).

 

Som nevnt før, er ikke lamda på din motor. Du har K-Jetronic uten noe elektronisk krimskrams.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår