Øyvind Ryeng Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Eagleveiv som desintegrerer og ruinerer ei Hondablokk. Helt klart QUALITY ute og går her, ja. På den annen side, det finnes ei og annen som overlever, men i all min tid på Honda-Tech'en har jeg bare sett ei eneste OEM veiv som gikk av, og det var ei F22A/F22B/H23A-veiv med 95 millimeter slaglengde som visstnok spant 9000 omdreininger på en daglig basis, attpåtil krona med en halvkilos, udempa aluminiumreimskive på snuten. En annen ulempe med Eagle over ei fra f. eks. Crower er at Eagle ikke plugger igjen de interne oljekanalene før maskinéringa er ferdig slik at de går fulle av metallspon som etterhvert havner ut i veiv- og rådelager allerede på første oppstarten. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Å fy faen! Det var litt av et motorras :o Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Hoho. Skal ikke mye offset til før noe sånt går galt på 9000. Sett veivras 2 ganger live selv, men da har det alltid vært svinghjul/råder som ikke har vært gjennom balanseringsprosessen. Så en illustrasjonsvideo en gang om hvordan en veiv reagerer under hard belastning (brekk/opphetede punkter). Lå på youtube, men finner den ikke. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 En annen ulempe med Eagle over ei fra f. eks. Crower er at Eagle ikke plugger igjen de interne oljekanalene før maskinéringa er ferdig slik at de går fulle av metallspon som etterhvert havner ut i veiv- og rådelager allerede på første oppstarten. Altså feil av personen som monterte altså? :) Nye deler skal vaskes de og... Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Altså feil av personen som monterte altså? :) Nye deler skal vaskes de og... Seriøst, når man kjøper ei veiv skal den være klar for å droppes rett inn mener nå jeg. Det er for mye å be om at man skal trenge å borre ut aluminiumspluggene for å få spylt rent i de interne oljekanalene. Dét er det faktisk flere som har gjort med godt hell, og motorene holder i ukevis, helt til de småspona' man ikke klarte å spyle bort løsrives av sentripetalkreftene og oljeflowen og spona' går rett i lagrene igjen. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Usikker på om det er forurensede lagerbaner som forårsaket dette havariet gitt. Kan nesten se ut som brudd grunnet torsjonsvridninger/-vibrasjoner forårsaket av feilaktig svingningsdemper eller noe deromkring Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Juli 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Seriøst, når man kjøper ei veiv skal den være klar for å droppes rett inn mener nå jeg. Det er for mye å be om at man skal trenge å borre ut aluminiumspluggene for å få spylt rent i de interne oljekanalene. Dét er det faktisk flere som har gjort med godt hell, og motorene holder i ukevis, helt til de småspona' man ikke klarte å spyle bort løsrives av sentripetalkreftene og oljeflowen og spona' går rett i lagrene igjen. Klar til montering ut av esken får du ikke ved ei veiv i Eagle-klassen. For V8'ere er hender det at de og andre Asia-produserte veiver krever balansering med tungmetall for å bli riktig. Har oftest hørt om dette i forbindelse med strokerveiver til LT1 motorene i Camaro/Corvette/ImpalaSS. Betale lite = få lite. (Her uttaler jeg meg fra min GM-bakgrunn, og ja; vi har ei Eagle veiv i familien her). Billige deler er akkurat det, hadde det vært ei Callies eller billet veiv hadde jeg nok trodd annerledes. Edit: Forøvrig 100% enig med Reodor, balansering/torsjonssvingninger er mer trolig årsak. Har sett ei støpt Chevy veiv knekke etter nesten 100 000km vanlig hverdagsbruk, da montert med 9 lagerskåler (5 rammelagerbæringer, nedre skål til bakerste bæring manglet). Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2007 Misforstå meg rett; denne veiva gikk ikke av på grunn av lagerhavari (beviselig; ingen blå/svart overopphetningsmisfarging på- eller nært lagerjournalene). Jeg, som HondaTech-hoder flest skylder på den uavdempa reimskiva på snuten; resonnans er et Helvete uten like. Selv med OEM veiv tar de knekken på både det ene og det andre; lagre går vanligvis først, dernest oljepumpetannhjul i småbiter (Gerotorpumper tredd rett over veivsnuten), men ei OEM Hondaveiv er det få, om ingen som klarer å kjøre i stykker under "riktig bruk"; de er takk og lov meget godt laget. Så enten resonnans tok knekken på denne her, eller bare kort og godt materialfeil courtesy of Kina A/S fordi de skulle spare 30 øre under produskjonen. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.