Gå til innhold

Noen som har forslag til grå lakk?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei,

Er det noen her som litt forslag på grå lakk til bil?

Det jeg kikker etter er helst en mørk grå farge, men er fleksibel mot det lyse og, gjerne med litt effekt, men ikke noe camelon, candy osvosv..

Noen som vil poste bilde® av grå-lakket bil(er) ?? :)

takk på forhånd !!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og poenget ditt var?:)

At når du ser en farge på et bilde, så vil ikke den fargen se likedan ut når du får se den live, enten på en bil eller et fargekart, pga innstillinger på kamera, dataskjermer kan være ulike fra bruker til bruker, samme farge kan se helt forskjellig ut om du ser den i et blad, eller på data'n.

Jeg har hatt mange tilfeller der en kunde kommer innom med et bilde av en farge og en kode, så når jeg leter frem fargeprøven til den koden, er dei at den ser helt anneledes ut enn på bildet, og da er det ikke alltid dei liker fargen alikavel.

Der er til tider ganske stor forskjell på en farge om du ser den live eller på et bilde.

Derfor skal en aldri velge farger utifra bilder, men fra fargeprøver som sees i normalt dagslys utendørs, en farge kan virke ganske forskjellig om du ser den inn eller ute.

Og den fargenyansen du ser på din dataskjerm kan være forskjellig fra den fargenyansen jeg eller noen andre ser på den dataskjermen vi har

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kikke nøye på biler som har farger jeg liker ;)

Men ang volvo, så har jeg sett noen slike s40(?) stv med en veldig dyp og fin gråfarge.

BossCat: Jeg skjønner veldig godt hva du mener, og er fullt klar over det. Det med at folk skulle vise meg ett bilde, var pga at jeg kunne få en ca pekepinn på hvordan fargen så ut, så om den kunne være aktuelt så ville jeg prøvd å skaffet fargekoden og få sett den live. Men det er veldig vanskelig å få inntrykk av en farge på ett bilde. Men mitt kriterie var at den helst skulle være en mørk grå-farge, om den er det så er fargen aktuell, og jeg vil da få blandet en liten prøve ;)

Pleier forresten lakkerere å ha egne fargekart med forskjellige farger?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider