Gå til innhold

Spørsmål ang veteranbil og forsikring

Ranger emnet

daruu

Anbefalte innlegg

Morn! Jeg har hørt at du bare kan kjøre ett vist antall kilometer i året med en bil som er registrert som veteran, stemmer dette? At makslengden du kunne kjøre i året var 5000 eller noe sånt?

På forhånd takk for svar :)

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn! Jeg har hørt at du bare kan kjøre ett vist antall kilometer i året med en bil som er registrert som veteran, stemmer dette? At makslengden du kunne kjøre i året var 5000 eller noe sånt?

På forhånd takk for svar :)

Jeg forsikret min veteran hos Vesta, og de hadde ikke begrensinger på dette når jeg spurte. Godt mulig det står noe i den feite forsikringslefsa jeg fikk av dem likevel. Kan ikke tro de vil gi ut "gavepakker" på den måten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsikret min veteran hos Vesta, og de hadde ikke begrensinger på dette når jeg spurte. Godt mulig det står noe i den feite forsikringslefsa jeg fikk av dem likevel. Kan ikke tro de vil gi ut "gavepakker" på den måten :)

Min er også forsikret hos vesta. Men maks kjørelengde er 700 mil. :( Gikk ikke og få fri kjørelengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er også forsikret hos vesta. Men maks kjørelengde er 700 mil. :( Gikk ikke og få fri kjørelengde.

Er det eneste bilen du har forsikret der? Jeg spurte om det med kjørelengde, men fikk oppgitt at det ikke var noen. Det står heller ikke noe om det på forsikringsbeviset. Noe av betingelsene for å få en sånn forsikring var at "hovedbilen" og var forsikret i samme selskapet. mulig det står noe om "begrenset bruk" eller "ment for kun søndagskjøring" i liten skrift et sted. Det var nå slik jeg fikk intrykk at det var men jeg har jo ikke lest de papirene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Jeg vil ikke at en fra VællZ skal få lov å herpe en veteran som førstebil. ;)

2) Jeg har i to år kjørt en '72 Kadett B som primærbil. Ikke noe problem, bare å tegne normal forsikring det. Når bilen er så gammel blir ikke premien høy uansett. <4.000kr for full kasko, 1.500-2.000kr for delkasko. Ser ingen grunn til å klage på det. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det eneste bilen du har forsikret der? Jeg spurte om det med kjørelengde, men fikk oppgitt at det ikke var noen. Det står heller ikke noe om det på forsikringsbeviset. Noe av betingelsene for å få en sånn forsikring var at "hovedbilen" og var forsikret i samme selskapet. mulig det står noe om "begrenset bruk" eller "ment for kun søndagskjøring" i liten skrift et sted. Det var nå slik jeg fikk intrykk at det var men jeg har jo ikke lest de papirene :)

Rart. Har 2 andre biler på forsikring hos vesta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har kjøpt meg en 73 Chrysler France 180 som arbeidsbil, men da jeg skulle forsikre den fikk jeg litt bakoversveis.....

Alle sier jo at veteranbil = 300kr i årsavg og 4-500kr i forsikring.

I mitt selskap (Jernbanepersonalets Bank og Forsikring) må jeg betale 1400kr og har en begrensning på 4000km.

Hva faen???

De skylder på et dårlig veteranprogram. Er heller ikke interessert i å flytte alt av bank og forsikringstjenester til annen bank for å få billigere veteranforsikring.

Noen som vet om selskaper hvor man kan forsikre bilen uten å være totalkunde e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider