Gå til innhold

Help! Bytte av tenningslås

Ranger emnet

runhansen

Anbefalte innlegg

Etter at en eller annen idiot har brutt seg inn i bilen min og stjelt det som var av verdier dær (les ALT, til og med mobillader og parkeringspenger), må jeg bytte låsene på bilen. Bytter da alle låsene for å slippe å gå rundt med flere nøkkler.

Jeg har fått byttet alle låsene, men sliter med å bytte tenningslåsen.

Jeg har en BWM E30 325i 86modell, så jeg håper noen av dere kan hjelpe meg med dette...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper kanskje litt om du forklarer mer nøyaktig hva du sliter med?

Bytter du fordi dørlåsene er ødelagte eller fordi idioten har stukket av med reservenøkkel eller noe? Det er nemlig mulig å kjøpe nye låser til dørene som du kan programmere selv til tenningsnøkklen du har fra før. Jeg gjorde dette da noen trøndere forsynte seg med cd-spilleren min. Dog de lot både røykpakka og parkeringspengene være :)

'98 535

'89 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter låsene på grunn av at de ble ødelagt når de brøt seg inn, de har sikkert brukt ett skrujern eller lignende... Det er en 86 modell så det er ikke så mye tenningsnøkkel å programere...;)

Jeg sliter rett og slett med å få ut selve låsesylinderen... Jeg finner ingen skuer eller lignende som holder den fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det reperasjonssettet kommer med en bråte slike pinner som du skal putte i låsesylinderen, så du kan velge de som passer til nøkkelen din. Gsbildeler har ihvertfall, rundt 200 penger.

Men har du kjøpt ny tenningslås allerede, så kan det vel være det samme :) Kan desverre ikke hjelpe deg med å bytte den..

'98 535

'89 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider