Gå til innhold

Noen spørsmål ang montering av b230et..

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Har i tankene å anskaffe meg en b230et som jeg skal sette i bilen min. Eneste problemet er vel at jeg må ha LH 2.4/2.2 da.. Noe jeg ikke har. Jeg har et helt vanlig ledningsnett fra 1980 b19a..

 

Aller helst vil jeg jo ha LH 2.4 da det blir lettere i ettertid og montere inn en FK/FT..

 

Så da er mitt spørsmål, er det mye arbeid å montere et LH 2.4 ledningsnett i min bil? Må jeg ut med HELE ledningsnettet? Fra baklyktene og fram til frontlyktene eller holder det at jeg kobler LH-nettet inn foran bakdørene f.eks? Klipp og lim med andre ord..

 

Har lest litt i A til F-FK/FT-guiden, men fant ikke svar på akkurat det jeg lurte på, så derfor spør jeg her.

 

Hvordan har dere andre gjort det? Bilder?

 

Er det isåfall mye som må byttes ved montering av ledningsnett og b230et..? Hvordan er det å få dette godkjent? (Har ventilerte skiver foran).

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ingen ting med ledningsnettet da jeg monterte FK'en i 740'n min som originalt har b230a. Jeg satte bare inn FK'en med 240 ledningsnett og trakk ledningsnetet inn i kupeen. Så leitet jeg med multimeteret til jeg fant alle tilkoblinger til det gamle ledningsnettet inne i bilen og kuttet ledningene der og skjøytet de inn på 240-nettet, samt koblet speedosignal fra speedometeret.

 

Hvis jeg ikke tar feil, er det vel mulig å få tak i LH-2.4 ledningsnett som passer rett over i multikontakten i motorrommet, slik at du slipper å dra alt av varsellys o.l selv.

 

Men hvorfor skal du ha b230et med LH-2.4? Er det ikke like greit å sette inn en FT/FK og slippe ombygning fra motronic til LH-2.4?

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Så det er ikke værre altså?

Grunnen til at jeg velger b230et er at jeg ikke har råd til FK/FT på en god stund, men b230et derimot. Dem går jo for under 5000kr med ledningsnett.

 

Ang speedoledningen, jeg må vel ikke bytte speedo? Har et gammelt ett fra 1982.. Hva mener du med at jeg slipper å dra alt av varsellys?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du er klar over det, men b230et bruker motronic sprut, og FT/FK bruker LH-jetronic 2.4. Koster vel fort mer enn det smaker å bygge om en b230et til FT-sprut for å så bytte til FT.

Jeg hadde enten tilpasset b230et nettet til 240, eller kjøpt meg en FT/FK med det samme.

 

Litt dårlig formulert av meg. Med varsellys mener jeg egentlig ladelampe, tempmåler, oljetrykk og forsåvidt også innslag til starter.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. Så det enkleste er å bare tilpasse 230et nettet i bilen enn å legge opp LH 2.4 for så å tilpasse det til 230et'n? Det du mener der? Trodde et og fk/ft gikk på så å si samme nett, men da tok jeg feil der..

 

Så med andre ord, hva trenger jeg for å få en b230et til å fungere i min bil? Se bort i fra fremtidig fk/ft-motor og nett..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Har som sagt ikke råd til FK/FT for øyeblikket, men har derimot en b230et stående.. Hva om jeg kobler F-sprut på et-motoren? Å legger i inn ledningsnett fra 240 b230F...?

 

hvordan er dette??

 

jeg har jo en b230ET har hjerner osv til den.

Men vis jeg hadde kjøpt hjerner fra FK/FT, og LH.2.4 og et FK innsug, så kan jeg vel få satt inn dette?

eller passer det veldig dårlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår