Gå til innhold

Svakheter ved Astra 1.6 stv 2000modell?

Ranger emnet


metallian2

Anbefalte innlegg

Skal ha bilen på "utvidet" EU kontroll om en måned. Bilen er nettopp kjøpt, gått 93000km. Registerreim er byttet ved 92000km. Servicer gjennomført hver 15000km

 

EU kontrollen tas innenfor garantitiden fra selger, og jeg tenkte derfor det kunne være lurt å be verkstedet kikke på "problemområder" når den først var inne.

 

Har tidligere fått nevnt:

*registerreim

*eksosanlegg

 

 

Har dere opeleksperter tips til andre ting man bør kikke litt ekstra på på denne biltypen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er eksosanlegg et problemområde? Er jo en veldig ukomplisert del da, selv ufaglært ungdom på skråplanet kan sveise sammen rør. Må være rusta som er faren i så fall.

 

Se uansett etter rust. På Opel kommer rusta i mange varianter. Forfra, bakfra, fra høyre og venstre. I tillegg angriper den både innenfra og utenfra. Undersøk derfor både under gulvteppe og utenfra.

 

På en Opel jeg hørte om gikk fjæra opp i pansret. Den hadde rustet seg gjennom støtdempertårnet.

 

Toppakningen pleier å gå med jevne mellomrom på disse Opel-bensinmotorene. Men det er jo ikke godt å undersøke på PKK, med mindre eksostestene er helt ko-ko.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da er bilen kjørt litt over 3000km og har vært på en litt "utvidet" Eu-kontroll.

 

Verkestedet fant ikke noe som helst å sette fingeren på. De anbefalte dog understellsbehandling lit på sikt derosm jeg øsnket å ha bilen i mange år,da galvaniseringen fra fabrikken var tynn.

 

Bilen er myk og fin å kjøre, og drikker ikke olje i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen kjørt litt over 3000km og har vært på en litt "utvidet" Eu-kontroll.

 

Verkestedet fant ikke noe som helst å sette fingeren på. De anbefalte dog understellsbehandling lit på sikt derosm jeg øsnket å ha bilen i mange år,da galvaniseringen fra fabrikken var tynn.

 

Bilen er myk og fin å kjøre, og drikker ikke olje i det hele tatt.

 

Er gjort noen forbedringer på disse 1,6 literne opp gjennom åra.

Men regner med at de ikke lever så mye over 250 000km uansett.

for å være sju år gammal bil, så er en ny tektylbehandling lurt ja.

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår