Gå til innhold

Problem med oljeretur rør B230FK

Ranger emnet


Carpo

Anbefalte innlegg

hei!

 

Har nettopp kjøpt en nytt oljeretur rør fra en Mitshu turboen på en 230FK. Har hatt på pakningen der røre går inn på blokka. Men er det riktig at det bare blir hengende nedi hullet på blokka? Trodde det kom til å bli pressa nedi jeg....

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker jeg ikke helt feil skal det vell bare være en o ring og så trykkes ned i hullet så står det der og holder tett,, skyt meg vis jeg tar feil:)

ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt*

volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt*

volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot*

Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil

tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker jeg ikke helt feil skal det vell bare være en o ring og så trykkes ned i hullet så står det der og holder tett,, skyt meg vis jeg tar feil:)

 

 

ja stemmer det... har hatt på den o-ringe... men synes messom ikke at det blir pressa nok nedi hullet. men det blir vel ikke noe trykk der ?

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har nettopp fått start på FK motoren min. :)

MEN, et problem at det renner olje fra retur røret fra turboen!

Det henger liksom bare løst nederst, for ikke presset det helt nedi på en måte. Jeg vet det er riktig rør for det ble bestilt nytt til mitshu turboen.

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær OBS på denne o ringen. Min gikk i oppløsning på tur Trondheim sogn og fjordane....merka ingenting men då eg kom heim såg eg oljespor etter bilen...ingen olje på peilestikka og ettrfylte nærmare 3 liter olje!!!

Heldigvis har nok lekasjen ikkje vart lenger enn ein times tid eller liknande. Motoren var heldigvis like heil, det samme var turboen. men eg vil tru at ein halvtimestid til på vegen hadde vore spikaren i kista!!.det kan blø ganske friskt ut dette holet om pakninga er ødelagt eller ligger feil.

 

Pr no har eg brukt pakning på tube, klaska på ei stor skive utanpå der pg pressa dette ytterlegare inn med ei slangeklemme. Har ikkje vore plaga med lekasjar sidan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har muligens pressa o-ringen foran røret.. sett den på røret før du setter det nedi blokka.. og bruk litt olje på.. Skulle være grei tetting dette,når det er samme konseptet på oljepumpa også! og der er det jo trykk også..

 

 

Satte pakningen på røret først. Men det virker som røret er for stutt så det kommer ikke nedi hullet på blokka..

Carpo

Volvo 240 classic 1992 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår