Gå til innhold

Eu kontroll - CO må ned - justering av Edelb/Carter AFB.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hadde jeg nå en gang hatt tilgang på den type instrumentering....

 

sitter nok en manuell choke der gitt, men uten noen form for styring på.

 

har handla kit for å montere elektrisk på, men har lurt på å bare la det være..

 

men, sant nok. for øyeblikket er spjeldet "fritt".. mao, det bare står der.. kanskje en ide å i hvertfall binde det fast i åpen stilling?.. veit ikke om disse har en tendens til å lukke seg på egen hånd eller ikke, eller om de er "nøytrale" i forhold til luftstrømmen.

 

Monter elektrisk choke du, men koble den slik at den ikke begynner å slå seg av før motoren går... ellers vil jo choken være av hvis du f.eks. satt med tenninga på et par minutter før du starter.

 

Og spjellet bør du enten sette fast i åpen stilling eller ta vekk ellers vil det jo kunne legge seg på når det vil og du får et festlig forbruk og fet blanding.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er en 85. med motor som visstnok er en 350 fra 76.. har ikke fått rota meg til å ta nummerne på annet enn toppa.

 

En eller annen person har på et høvelig tidspunkt fått fnatt av tpi'n som orginalt satt der og klipt alt "unødvendig tjafs" (les sensorer til ECM), og satt i en standard "enkel" løsning.

 

..har ikke fått nøsta ut hele ledningsnettet ennå, krever endel plass og mulighet til å la bilen stå på samme sted en stund.. Er ENDEL ledninger for mye på bilen.. ECM'en er der ennå, men den skjønner ikke helt hva som foregår. "service engine soon" lyser hele tiden osv. Ikke at det er unormalt på disse bilene med orginaloppsett, men det skjer i hvertfall når slikt er gjort.

 

i tillegg har den vært demobil for anlegg på et eller annet stereofirma en gang i tiden.. jeg mistenker dem for å ha lagt opp endel ekstra elektro i tilegg til det som allerede er der. Sitter noen ekstra sikringsholdere og slikt på den og. Godt man er elektriker og ingeniørstudent :)

 

..driver å fikser på den etterhvert som lysta kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke faen :)

 

Er godt potensiale i denne, og den har fått tatt rusta på de stedene disse bilene alltid produserer høl. Er jo bare mekanisk og elektrisk fiks igjen. Bilen passer meg perfekt.. Mekk og elektrisk er jo morro å drive med... Det er lakking og karosseri som er drepen for min del.

 

Går bare litt tregt. planene er klare, pengene er ikke der.. må nok utsettes til man har begynt i jobb igjen det å handle inn de store og plagsomt dyre bitene. men bare ett år igjen nå :)

 

kan jo selvfølgelig hende jeg bestemmer meg for å løke med en annen bil senere, det får tiden vise. blir når jeg ikke har det morro med dingsen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla.

 

jeg hadde samma problemet ifjor, fikk 6 i co og 1600 i hc :) Bare justerte på justeringsskruene framme på edelbrock 600 gasseren og fikk 1,5 i co og 400-500 i hc :D

 

Håper du får fikset det, lykke til :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

 

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår