Gå til innhold

Trenger litt hjelp, gitt.

Ranger emnet

Rekelars

Anbefalte innlegg

Heisann, godtfolk.

Har fint lite erfaring med bilstereo, vel.. Bil generelt ^^. Vel, det har seg slik at jeg har kjøpt med en smekker golf gl '95, og tenkte at jeg skulle sette inn en bedre stereo.

Så da spør jeg dere som har litt peiling.

Jeg leter etter en pakkeløsning som gir meg alt jeg trenger, i prisklassen 3k.

Har allerede CDspiller, men fetteren min sa at jeg kansje måtte ha en spiller med mono-utgang?.

Så her kommer en rekke spørsmål;

- Er denne pakkeløsningen grei? http://www.bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1519. Hvis dere vet om noe bedre, feel free til å poste.

- Fant ikke noe om mono-utgang der, så kan jeg koble det opp på CDspilleren min? CDspilleren er en Blåpunkt San diego MP27. Kan legge til teknisk data, hvis det trengs.

- Hvis jeg må ha mono-utgang, hvordan finner jeg så det. Vet bare at det er noen tenner bak på spiller'n.

- Hvor mye jobb er det egentlig å koble opp et anlegg for en som meg? (kjenner en som kan hjelpe meg tho, men lurer fordet :) ).

Takk for mulige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan skjønne av hva som står på netonnet.no om spilleren din har den phonoutganger som gjør at du kan koble forsterker på den ;)

Å koble opp anlegget selv er egentlig ganske lett. Bare å koble av batteriet, så kobler du en strømkabel på +, og trekker den bak til bagasjen og kobler på forsterkeren. Så pusser du ned til karosseriet rundt en skrue eller noe som du kan koble en ledning fra til - på forsterkeren. Deretter legger du signalkabler fra phonoutgangene bak på cdspilleren og til forsterkeren. Pass på å legge strømkabelen og signalkabelen på hver sin side av bilen, så slipper du å få masse susing i høytalerene som ødelegger musikken;) Deretter kan du koble på batteriet igjen!

MEN, det skal sies at om du ikke har gjort det før, kan det nok hende det lønner seg å ha en med litt peil som kan hjelpe deg å trekke kabler og ikke minst STILLE INN forsterkeren;) Gjorde det første gang for ett par år siden, og det ble utrolig mye bedre når en kammerat fikk stilt det inn;) Men det er jo bare å prøve seg fram med innstillinger, lese brukermanualen, og litt her på forumet, så får du til det;)

Det er jo ikke all verdens å velge mellom til 3000 for 4kanaler, høytalere og sub, så der har jeg ingen bedre forslag.. kanskje noen andre har? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider