Gå til innhold

H profil råder og smidd stempel?

Ranger emnet


VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

Tja si det ;)

Man har jo også merker som Pauter,Verdi,Carillo når det kommer til råder + mange fler.. og mange stempelfabrikat som Wiseco,Kolbenschmidt,Cosworth,Venolia osv..

Er vel god kvaliet på de aller fleste vil jeg tro.. og så lenge man unngår tenningsbank så holder det til utrolig masse NM/turtall..

Men hva som er best er vel avhengig av hvem du spør.. som med hvilken lengde på råden og hvilke stempeldesign som er best osv.. De lærde strides jo som kjent..

Men det viktigste komponenten i en motor rent effektmessig er kamakselen! noe som de fleste ikke legger så mye penger og tid i.. sorry ble OF her :afro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går for eagle og je i nye motoren min... får se når jeg får prøvd den litt om det er en bra løsning..hehe

 

Samma kombinasjon jeg har i nymotorn min... Du styrer råden oppe du da eller...?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma kombinasjon jeg har i nymotorn min... Du styrer råden oppe du da eller...?

 

Det beste er å ha styring på veiva. Jeg skal kjøre med lange (158mm)SPM råder med nye ARP bolter, og lette smidde JE stempler av egen design til min 2,5L 16V turbo 96,3mm borring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ha styring på veiva. Jeg skal kjøre med lange (158mm)SPM råder med nye ARP bolter, og lette smidde JE stempler av egen design til min 2,5L 16V turbo 96,3mm borring.

 

Jeg er nok enig i at det er enklest å styre på veiva ihvertfall, men tror det ikke er ene er noe bedre enn det andre for å si det sånn... Har bremsa motorer her nede på 600hk+ med styring oppe så det er ikke det som gjør at det raser...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å ha styring på veiva. Jeg skal kjøre med lange (158mm)SPM råder med nye ARP bolter, og lette smidde JE stempler av egen design til min 2,5L 16V turbo 96,3mm borring.

 

Åssen høyde har du fra krysspinne til topp på dine da..?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår