Gå til innhold

Noe henger og dingler, hva kan det være?

Ranger emnet

2fast4u86

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hatt dette vedvarende "problemet" en liten stund nå. Det virker som at noe er løst under bilen, som forårsaker den diskrete lyden av at noe henger og dingler.

Hva kan det være?

Det virker som at det kommer fra venstre side bak. Får følelsen av at det er potta, som er løs, men er helt usikkert å si.

Hvordan kan jeg finne ut av dette på egen måte, uten å måtte bruke flertallige tusen på et verksted?

Det skal for øvrig nevnes at dette ikke har noen form for innvirkning på kjøreferdighetene, men at det rett og slett er irriterende.

Setter veldig stor pris på hjelp angående dette, da det er en meget irriterende sak...

Tusen takk.

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke egentlig, har lagt det på is.

:P

Bare å dra innom din lokale møller fant jeg ut, oppgi delenr som står på det danske forumet, trenger bare "grillene" , si fra på delesalg at det er amerikanske nr. evt så kan jeg sikkert bestille, så kan vi møtes

Joachim

»[ ] VW Golf IV Highline 1.9TDI 2001

»[x] Volvo V70N 2.0T 2001

»[x] Volvo S60 2.0T 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en fyr, som jobber i Audi. Han tok en liten tur med bilen min, for å finne ut hva som hang og var løst. Han mente at det kunne være hjulageret på venstre bakhjul, som var blitt løst eller lignende. Han mente samtidig at det kunne være potta som hang løst, men tvilte litt på det etter at han hadde "hoppet" litt på den,og den fortsatt satt godt.

Er det mye arbeid å fikse hjulageret?

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakka med en fyr, som jobber i Audi. Han tok en liten tur med bilen min, for å finne ut hva som hang og var løst. Han mente at det kunne være hjulageret på venstre bakhjul, som var blitt løst eller lignende. Han mente samtidig at det kunne være potta som hang løst, men tvilte litt på det etter at han hadde "hoppet" litt på den,og den fortsatt satt godt.

Er det mye arbeid å fikse hjulageret?

Har du sett under bilen din etter noe som henger løst?

Har du tatt tak i potta di og rista litt i den for å kjenne om den henger løst?

Bare lurer ettersom det jeg nettopp nevnte ikke koster 5 øre, mens det å bytte et hjullager vil koste deg litt penger med mindre du kan skru selv. Er nok ikke anbefalt å prøve å bytte hjullageret selv hvis man ikke vet hva man gjør :)

Edit: Mr.mekanikk her på forumet kan visst gjøre sånt for 700kr så jeg i en annen tråd, send en PM til han f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Jeg har sjekket om potta henger løst, noe jeg tror den gjør ettersom den lett beveger seg når jeg tråkker på den. Eksosanlegget generelt er relativt skrøpelig, og jeg vurderer derfor å bytte ut hele eksosanlegget. En venn av meg skal titte på bilen i morgen, ved å jekke den opp på alle fire. Da kan vi faktisk se hva som henger løst. Er det kun noe som trenger å strammes, så vet jeg ikke helt hva jeg velger å gjøre. Det avhenger egentlig av hvor rimelig jeg kan få et slik eksosanlegg, og hvor mye arbeid/penger som kreves for å skifte det ut. Noen som har noen tips? Håper virkelig ikke det er hjullageret... Hvordan merker jeg i så fall at det er hjullageret som er løst?

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da har jeg funnet ut at det er den venstre støtdemper bak, som er problemet. Gummien (vet ikke helt hva den heter) som dekker selve demperen har blitt ødelagt, og det er derfor grunn til å tro at det har kommet rust/drit ned i demperen. Dette har resultert i at demperen har slått seg vrang, derfor klunkelyden. Det eneste riktige å gjøre, vil være å skifte ut denne støtdemperen med en ny en samt sette på en ny gummi.

Da lurer jeg på følgende:

-Er dette støtdemperen jeg skal ha? http://193.213.24.227/4daction/WA_Bilder/?Vare=09572&ASP=2974195&Type=Audi&Model=A4&Year=1997&Back=WA_Finn[P]ASP=2974195[O]Type=Audi[O]Model=A4[O]Year=1997[O]Find=st%F8tdemper

Får jeg den evt noe rimeligere enn dette?

-Hvor får jeg tak i en slik gummi, som dekker demperen?

-Er det noen vanskelig sak å skifte demper? Finnes det noen guide for dette i forumet?

Takk!

Die Audi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider